انتخاب دو دانشجوي دكتري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به عنوان نخبگان برگزيده جايزه البرز 1400

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۹ کد : ۴۸۸۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۰
انتخاب دو دانشجوي دكتري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به عنوان نخبگان برگزيده جايزه البرز 1400

به گزارش روابط عمومي، دكترسيد محمود ربيعي معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: در پنجاه و نهمين سالگرد تاسيس بنياد فرهنگي البرز از 59 نخبه كشور شامل دانشمندان، مخترعان و دانشجويان تجليل بعمل آمد و آقايان آرش مهدوي و آرش محبوبي ‌دوست؛ دانشجويان دكتري مهندسي مكانيك گرايش تبديل انرژي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، به عنوان برندگان جايزه البرز در بخش دانشجويي سال 1400 معرفي شدند.

دكتر ربيعي افزود: در بين اين 59 نخبه برگزيده جايزه البرز، 6 دانشمند و 53 دانشجو، طلبه و مخترع حضور داشتند و فرآيند جايزه البرز 1400 به اين صورت بود كه دانشجويان تمامي رشته‌ها از سراسر كشور براساس شيوه‌نامه‌هاي ابلاغي، مدارك و مستندات خود را از طريق وزارتخانه‌هاي مربوطه (وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي) ارسال كردند و افراد واجد شرايط به تعداد سه برابر ظرفيت به دبيرخانه جايزه البرز معرفي شدند؛ سپس آيين داوري و انتخاب نهايي در بخش‌هاي دانشجويي، طلاب، مخترعان از ميان افراد واجد شرايط معرفي شده از سوي مراجع ذيربط به صورت همزمان و به تفكيك توسط هيات انتخاب جايزه در تير ماه 1400 برگزار شد.

شايان ذكر است جايزه البرز موسوم به نوبل ايراني با پيشينه ‌60 ساله از انديشه و سرشت پاك مرحوم حسينعلي البرز نشات گرفته است و تاكنون چندين هزار نفر از نخبگان، دانشجويان و دانش‌آموزان ايراني مورد حمايت و تشويق بنياد فرهنگي البرز قرار گرفته اند.

بنياد فرهنگي البرز در 27 اسفند 1342 با سرمايه و همت زنده ياد حسينعلي البرز تأسيس شد. او با روح بزرگش، تمام اموال خود را در راه گسترش علم وقف كرد تا با تأسيس بنياد البرز و تمركز اموالش در آن، بتواند علم را در جامعه گسترش دهد.