رونمايي از دستگاه خلوص ساز اكسيژن توسط واحد فناور مستقر در مركز رشد فناوري دانشگاه

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۳ کد : ۴۸۷۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۶۷
رونمايي از دستگاه خلوص ساز اكسيژن توسط واحد فناور مستقر در مركز رشد فناوري دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، به همت پژوهشگران موسسه رويان صنعت طبرستان مستقر در مركز رشد فناوري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، دستگاه خلوص­ سنج اكسيژن با نام تجاري RST-o2 در مرحله توليد نهايي قرار گرفته و فروش آن آغاز شده است. موسسه رويان­ صنعت طبرستان از سال گذشته تمركز خود را بر طراحي نهايي و توليد اين دستگاه براي كمك به سيستم­هاي بيمارستاني و حمايت از كادر درمان كشور در شرايط كرونا قرار داده است.

مهندس فرشاد رنگين‌كمان، معاون اجرايي موسسه رويان صنعت طبرستان نيز در مورد اهميت توليد دستگاه خلوص ساز اشاره كرد: در بيمارستان‌ها و مراكز درماني از دستگاه اكسيژن ساز براي رساندن اكسيژن با درصد خلوص مناسب به بيماران تنفسي استفاده مي‌شود؛ اما اين دستگاه ها پس از استفاده طولاني‌مدت، مستهلك شده و يا گاز زئوليد آن به اتمام مي‌رسد و به منظور كاليبراسيون آن نياز شديد به دستگاه خلوص سنج اكسيژن وجود دارد. در حال حاضر دستگاه خلوص سنج اكسيژن رويان صنعت طبرستان توانايي سنجش خلوص اكسيژن انتقالي با دقت 16 بيت را داراست. هم چنين اين دستگاه قابل‌استفاده براي لوله‌هاي سانترال، كپسول‌هاي سيلندر اكسيژن، دستگاه‌هاي اكسيژن ساز، ونتيلاتور و همچنين ماشين‌هاي بيهوشي است. نمايش ميزان خلوص از صفر تا 100 و همچنين امكان كاليبراسيون دستي دستگاه از ديگر قابليت‌هاي اين محصول است.

عضو هيئت‌مديره موسسه رويان صنعت طبرستان در پايان افزود: اين محصول نسبت به نمونه آلماني 05 درصد و نسبت به نمونه داخلي آن 01 درصد ارزان‌تر به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر اين دستگاه در حال فروش به برخي مراكز درماني و بيمارستاني است و شركت قصد دارد براي توسعه بازار آن برنامه ريزي جدي نمايد.

مهندس رنگين كمان تاكيد كرد: براي كاهش هزينه توليد، در حال حاضر نياز به تامين مالي از طريق تسهيلات يا جذب سرمايه گذار وجود دارد كه در اين راستا توسعه خدمات حمايت مالي و سرمايه گذاري از سوي دانشگاه مي تواند بخش زيادي از اين مشكل را حل نمايد.

روابط عمومي دانشگاه توليد اين دستگاه را كه كاربرد فراواني در پشتيباني سيستم هاي بيمارستاني و كادر درمان به ويژه در شرايط بحراني شيوع كرونا دارد، به پژوهشگران شركت و مركز رشد فناوري دانشگاه تبريك مي گويد.

شايان ذكر است متقاضيان محصول مي توانند در صورت نياز از طريق كانال هاي ارتباطي زير با شركت، درخواست خود را ثبت نمايند:

09379557948

www.royansanat.ir