برگزاري جلسه هم انديشي اساتيد دانشگاه

۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۴ کد : ۴۸۷۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۴
برگزاري جلسه هم انديشي اساتيد دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، از سوي دفتر هم انديشي استادان و نخبگان نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، جلسه هم انديشي اساتيد تحت عنوان «اصحاب سيدالشهدا بهترين الگو براي ولايتمداري» با سخنراني حجت الاسلام  و المسلمين دكتر حسيني مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري به صورت وبيناري برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسيني در ابتدا به توصيفاتي كه امام حسين عليه السلام از اصحاب گرانقدر شان داشتند اشاره كرد و گفت: امام حسين عليه السلام از اصحاب گرانقدرشان به عنوان بهترين اصحاب و با وفاترين اصحاب يادآور شدند و اهل بيت خود را بهترين اهل بيت و نيكوكارترين آنها معرفي فرمودند يكي از صفاتي كه امام حسين عليه السلام براي ياران باوفاي خود بيان فرمودند صفت كرامت و دوري از دنائت و پستي بود.

در ادامه بحث، به ضرورت الگوپذيري از ياران امام حسين عليه السلام اشاره شد و تبيين گرديد كه ياران با وفاي سيد الشهدا عليه السلام با اراده و اختيار خود و با بصيرت بالاي خود دفاع از امام زمان خودشان را انتخاب نمودند.

اولين ويژگي از صفات برجسته اصحاب امام حسين عليه السلام، عشق و محبت خالصانه و تسليم مطلق بودن آن ها در برابر امام حسين عليه السلام، است.

اصحاب امام حسين عليه السلام با امامشان بيعت مشروط نداشتند و در سخت ترين شرايط از جان و مال و آبرويشان در دفاع از امامشان بهره گرفتند.

ويژگي دوم اصحاب امام حسين عليه السلام بصيرت زمان شناسي و رشد كامل فرهنگي و سياسي است.

اصحاب امام حسين عليه السلام تفكر ربيع بن خثيمي نداشتند . نه چنان در عبادت غوطه ور بودند كه از اتفاقات پيرامون خود غافل شوند و نه از ارتباط با خداي متعال جدا و غافل بودند.

ويژگي سوم اصحاب سيدالشهدا عليه السلام استقامت و پايمردي در راه اهداف بلند سيد الشهدا عليه السلام بود.

ويژگي ديگر ياران با وفاي امام حسين عليه السلام آن بود كه آنها خود را سپر دين مي‌كردند نه آنكه دين را سپر خود كنند.

 امام حسين عليه السلام در تحليل وضعيت زمانه خود فرمودند ، مردم بندگان دنيا هستند و دين لقلقه زبانشان مي‌باشد و وقتي كه پاي آزمايش و امتحان به ميان آيد دينداران كم مي باشند.

اصحاب امام حسين عليه السلام بهترين نمونه دين مداري و دفاع از امام زمان خودشان بودند.