انعقاد تفاهم نامه همكاري ميان دانشگاه صنعتي نوشيرواني و شهرداري بابل

۰۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۵ کد : ۴۸۵۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۹
انعقاد تفاهم نامه همكاري ميان دانشگاه صنعتي نوشيرواني و شهرداري بابل

به گزارش روابط عمومي، در راستاي حفظ و صيانت از محيط زيست و بهبود كيفيت زندگي شهري، تفاهم نامه همكاري ميان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و شهرداري بابل به عنوان يكي از شهرهاي كلان استان مازندران منعقد شد.

دكتر جواد واثقي رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، ضمن بيان پتانسيل ها و ظرفيت هاي دانشگاه در زمينه‌هاي گوناگوني چون تصفيه آب و پساب ، ترافيك و حمل و نقل، زيبا سازي شهري و ارائه ي خدمات مشاوره، طراحي و راهبري كليه ي تجهيزات پروژه هاي شهري با تكيه بر توانمندي‌هاي نخبگان علمي و اساتيد دانشگاهي تصريح كرد: يكي از مهمترين وجوه توسعه پايدار شهر ي لزوم توجه به مديريت حوزه هاي پسماند و حمل و نقل شهري و همچنين برنامه ريزي و آينده پژوهي خواهد بود.

دكتر واثقي افزود: با توجه به تجربه هاي بسيار گرانقدر دانشگاه در زمينه هاي تدوين سند و وجود ظرفيت هاي بالا، دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل آمادگي خدمت رساني و كمك به شهرداري را در تهيه نقشه جامع شهري داراست؛ چرا كه يكي از مولفه هاي توسعه پايدار را مي توان در احصا برنامه هاي تدوين شده دانست.

وي با موثر دانستن قرارداد همكاري علمي، پژوهشي و آموزشي في ما بين شهرداري بابل و دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در جهت توسعه شهر، گفت: دانشگاه مي تواند با تشكيل تيم هاي تخصصي و كارشناسي و همچنين كارگروه‌هاي مرتبط با مباحث شهري و توسعه اي شهرداري را در توسعه شهري بابل ياري كند .

همچنين مهندس مهدي كياني شهردار بابل در اين نشست نقش مراكز علمي در توسعه دنيا و توسعه انساني را بسيار آشكار عنوان كرد و گفت : ‌ امضاي تفاهم‌نامه ميان شهرداري و دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ،‌ نخستين گام در جهت توسعه پايدار شهري خواهد بود .

ايشان ضمن تقدير از نقش آفريني دانشگاه در اقدامات اجتماعي و مناسبات شهري، از تجربه موفقيت آميز همكاري پيشين دانشگاه در ساخت و اجراي تصفيه خانه شيرابه زباله تشكر نمود و تاكيد كرد : يكي از افتخارات شهرداري بابل ساماندهي محل دفن زباله با تكيه بر علمي و دانش بنيان بودن پروژه ها در اين خصوص بوده و لازم است تا از ظرفيت دانشگاه در دانشي بودن ديگر پروژه هاي عمراني و زيبا سازي شهري استفاده شود.

شهردار بابل افزود : اين توان فني كه در دانشگاهي مانند صنعتي نوشيرواني وجود دارد، لازم است تا در بحث عمران و شهرسازي نيز صرف شود . ظرفيت‌هايي كه در بخش زيست محيطي، عمران شهري و خدمات در دو مجموعه شهرداري و دانشگاه وجود دارد، در صورت اجرايي شدن، مي تواند بسياري از مشكلات مردم شهر را حل كند