برگزاري وبينار آموزشي نقش اساتيد در ارتقاء سلامت روان دانشجويان

۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۴ کد : ۴۸۳۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۹
برگزاري وبينار آموزشي نقش اساتيد در ارتقاء سلامت روان دانشجويان

به گزارش روابط عمومي، وبينار آموزشي نقش اساتيد در ارتقاء سلامت روان دانشجويان با تاكيد بر دوران كرونا با تدريس دكتر يعقوبي دانشيار روانشناسي باليني دانشگاه شاهد و با حضور بيش از 70 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در روز سه شنبه 15 تير 1400 و به ميزباني مركز مشاوره دانشگاه برگزار شد.

 در ابتدا پورقاسم رئيس مركز مشاوره دانشگاه ضمن خوش آمد گويي به دكتر يعقوبي و تشكر از اساتيد كه استقبال خوبي از اين كارگاه كردند، به اهميت نقش اساتيد در تعامل بهينه با دانشجويان اشاره كرد.

در ادامه دكتر يعقوبي با اشاره به چالش هاي مختلف زندگي دانشجويي همچون مشكلات آموزشي و تحصيلي در دوره كرونا به ويژه براي دانشجويان نوورود، مشكلات هويتي، خانوادگي، اجتماعي، فرهنگي، ناميدي شغلي و ... به علائم شايع دانشجويان آشفته و تحت استرس اشاره كرد و از اساتيد خواست تا به هنگام مواجهه با دانشجويان به اين نشانه ها و علائم توجه كنند و اگر دانشجويي را بدين ترتيب شناسايي كردند، ضمن برقراري ارتباط موثر با آنان و با بهره گيري از مهارت هاي حل مساله و گوش دادن فعال در يك فضاي امن و خصوصي به مشكلات آنان توجه كرده و با استفاده از تجربه و دانش و مهارت خود سعي در حل و فصل كردن مشكلات دانشجويان داشته باشند و در صورتي كه متوجه شدند مشكل دانشجو پيچيده و رفع آن از عهده استاد به عنوان يك فرد غيرمتخصص در حوزه روانشناسي و مشاوره بر نمي آيد دانشجو را بارعايت استانداردهاي مرتبط به مركز مشاوره ارجاع دهند.

دكتر يعقوبي در انتها توصيه‌هايي براي اساتيد و دانشجويان در زمينه مديريت موثر فضاي كرونايي داشتند. كارگاه با تكميل فرم هاي نظرسنجي توسط اساتيد كه رضايتمندي خوبي داشتند، پايان يافت.