ويژگي هاي كارگزاران در دولت اسلامي

۰۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۱ کد : ۴۸۳۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۵
ويژگي هاي كارگزاران در دولت اسلامي

به گزارش روابط عمومي، مراسم بزرگداشت شهادت آيت ا... شهيد بهشتي و گراميداشت شهادت مظلومانه مسافران هواپيماي مسافربري ايرباس خليج فارس، بين الصلاتين ظهر و عصر در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با گراميداشت ياد و خاطره آيت ا... شهيد بهشتي به ويژگي هاي كارگزاران در دولت اسلامي اشاره كرد و گفت: داشتن دغدغه ي رشد و اعتلاي نظام يكي از جدي ترين موضوعاتي است كه همه متدينين و دلسوزان نظام همواره با آن درگيرند و در فضاي كوچكتر مانند دانشگاه، همه اعضاي مجموعه خواهان پيشرفت روزافزون و پيشرويي دانشگاه در همه عرصه ها هستند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه به نشانه هاي فروپاشي و شكست نظام ها بر اساس حديث حضرت علي (ع) اشاره كرد كه عبارت اند از: ضايع كردن اصول، به كار گماردن انسان هاي نالايق، سرگرم شدن به فروع و كنار گذاشتن انسان هاي فاضل و تاكيد كرد: اگر دولتمردان، نخبگان و همه كساني كه در سرنوشت كشور نقش دارند، سرگرم مسايل فرعي شوند و سرمايه انساني را به پاي آن هدر دهند و انسان هاي با كفايت و لايق را كنار بزنند؛ قطعا ستاره اقبال آن مجموعه و دولت افول مي كند و اقتدارش زير سؤال مي رود.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني افزود: بر اساس اين حديث حضرت علي (ع) وظيفه نخبگان و دلسوزان جامعه در درجه اول شناخت و تبيين اصول، فروع، اراذل و افاضل است و حتما بايد فرآيند شكل گيري مسايل در جامعه را همواره مورد بررسي قرار دهند و بر اساس تعاليم انبيا راه برون رفت از همه مشكلات و بحران ها و رسيدن به تعالي همه جانبه، عمل به اسلام ناب محمدي است و داشتن اعتقادات درست و كامل، حضور مديران با اراده و باانگيزه و با توان مديريتي لازم و اتحاد و همدلي اعضا، از ملزومات حركت در راه اسلام ناب محمدي است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ضمن بيان اهميت اتحاد و همدلي و نقش آن در پيروزي انقلاب ها در طول تاريخ و رفع موانع و مشكلات، همچنين به مقام و مسئوليت ها و ابدي نبودن آن براي يك فرد اشاره كرد و گفت: براي اين كه يك مجموعه اي پيشرو و موفق باشد؛ تصميم گيران و تصميم سازان آن مجموعه بايد اخلاص در نيت داشته باشند، باورمند به اسلام هم در اعتقاد و هم در عمل باشند، انقلابي به معناي واقعي كلمه باشند، معتقد به رشد متوازن در همه عرصه باشند، معتقد به بهره مندي از خرد جمعي و ضد فساد از هر نوعش باشند و براي كسب مسئوليت نجنگند.