نشست اعضاي كارگروه ورزش كاركنان با رياست دانشگاه

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۰ کد : ۴۷۹۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۸
نشست اعضاي كارگروه ورزش كاركنان با رياست دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، نشست كارگروه ورزش اعضاي هيات علمي و غير هيات علمي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با رياست دانشگاه برگزار شد.

در ابتداي جلسه دكتر سيد هاشم رسولي معاون اداري مالي و رييس كارگروه ورزش اعضاي هيات علمي و غير هيات علمي دانشگاه به ابلاغ بخشنامه تشكيل كارگروه ورزش كاركنان از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اشاره كرد و گفت: مهم ترين سرمايه هر سازماني، منابع انساني آن سازمان است؛ بنابراين سازمان ها بايد با تدوين برنامه منظم ورزشي و نظارت بر اجراي دقيق آن نقش تاثيرگذاري در ارتقاي سطح سلامت جسمي و روحي كاركنانشان داشته باشند و بالطبع با اين اقدام سازنده، انگيزه ها و كارايي افراد چه در محيط كار و چه در زندگي فردي و اجتماعي ارتقا مي يابد.

دكتر رسولي ضمن بيان اين كه دانشگاه هر ساله برنامه هاي متنوع فرهنگي، رفاهي و ورزشي در راستاي ارتقاي سلامت افراد در نظر مي گرفت افزود: نقش ورزش در رشد و تعالي فكري و جسمي بي بديل است و اين كارگروه در نظر دارد با بهره مندي از خرد جمعي، به جنبه ورزش همگاني بيشتر از ورزش قهرماني نگاه داشته باشد و در طول سال با توسعه زيرساخت هاي ورزشي، تجهيز امكانات و برگزاري مسابقات ورزشي در رشته هاي واليبال، بسكتبال، فوتبال، فوتسال و در نهايت شطرنج، تنيس روي ميز و ... زمينه را براي استقبال جمع كثيري از كاركنان فراهم آورد.

در ادامه دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض تبريك به اعضاي كارگروه و قدرداني از قبول مسئوليت گفت: ورزش يك ضرورت است و براي افراد در سنين و مشاغل متفاوت به شكل ها و در رشته هاي مختلف است. نمي توان يك رشته ورزشي را براي جمع زيادي از افراد در سنين و فيزيك متفاوت در نظر گرفت.

دكتر واثقي اميري تاكيد كرد: ورزش بايد شادابي ايجاد كند و برنامه ريزي ورزشي براي افراد مختلف بايد به گونه اي صورت بگيرد كه سلامتي افراد حفظ شود. نخستين تصميم اين كارگروه بايد برنامه ريزي براي توسعه ورزش و سوق دادن افراد به اين سو باشد و شرايط و زيرساخت هاي ورزشي بايد به گونه اي فراهم شود كه طيف وسيعي از آن بهره مند شوند.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: هزينه ها به درستي مديريت شود، امكانات ورزشي خوبي در دانشگاه وجود دارد؛ اما كارگروه تلاش كند تا در قالب برنامه ريزي مدون سالانه كمك هاي مالي را به سمت تكميل تجهيزات و  توسعه زيرساخت هاي ورزشي سوق دهد و امكانات نرم افزاري را فراهم نمايد و در كنار آن پتانسيل هاي وزشي را شناسايي نمايد و از توانمندي آن ها براي ارتقاي ورزش دانشگاه بهره بگيرد.

وي در پايان گفت: موفقيت نهايي كارگروه زماني اتفاق مي افتد كه افراد با عشق و علاقه در مسابقات و برنامه هاي ورزشي شركت كنند و انگيزه ها بالا برود.

در ادامه اعضاي حاضر در جلسه به ارائه نظراتشان پرداختند.