مراسم گراميداشت روز ملي ارتباطات و روابط عمومي برگزار شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۵ کد : ۴۷۸۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۶
مراسم گراميداشت روز ملي ارتباطات و روابط عمومي برگزار شد

به گزارش روابط عمومي، به مناسبت گراميداشت 27 ارديبهشت؛ روز ملي ارتباطات و روابط عمومي، مراسمي با حضور رييس دانشگاه، قائم مقام رييس، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و معاون ايشان و كاركنان حوزه روابط عمومي در سالن جلسات دفتر رياست دانشگاه برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه احمد گلچوب فيروزجايي مدير روابط عمومي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض خيرمقدم و قدرداني از حضور مسئولين، به نقش و جايگاه روابط عمومي اشاره كرد و گفت: در دنياي امروز با گسترش فناوري‌هاي نوين و به خصوص در شرايط فعلي كه ويروس كرونا جهان را در نورديد، اطلاع رساني و ارتباطات در فضاي مجازي و تمامي بخش‌هاي زندگي حرف اول را مي‌زند و معرفي درست و دقيق سازمان‌ها موجب جهت‌دهي درست به زندگي ارباب رجوع و همچنين پيشرفت و تعالي مجموعه مي‌گردد كه فعاليت در اين زمينه ها بخش مهمي از مسئوليت روابط عمومي سازمان هاست.

وي افزود: همواره تلاش كرديم تا در راستاي سياست ها و مأموريت هاي دانشگاه گام برداريم و با برقراري ارتباطات درست درون سازماني و برون سازماني پاسخگوي نياز ارباب رجوع و مخاطبانمان باشيم.

مدير روابط عمومي دانشگاه از حمايت هاي همه جانبه رياست دانشگاه تشكر و قدرداني نمود و افزود: همواره رهنمود هاي ايشان چراغ راه ما بوده و اميدواريم با تجهيز روابط عمومي به ابزارهاي پيشرفته ارتباطي، مسير برقراري تعامل و ارتباط با ارباب رجوع كوتاه تر و ارائه خدمات مطلوب تر و سريعتر از سابق صورت پذيرد و سخنان خود را با قدرداني از زحمات كاركنان اين حوزه به پايان رساند.

در ادامه دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با تبريك روز ملي ارتباطات و روابط عمومي و با آرزوي سلامتي و توفيق روزافزون براي جهانيانان در راه مبارزه با ويروس منحوس كرونا گفت: روابط عمومي، يكي از اصلي ترين و با اهميت ترين اجزاي هر مجموعه است؛ همانگونه كه روابط عمومي در ارتباطات فردي حائز اهميت است و در پيشرفت و ارتقاي فرد مؤثر است و نوع نگاه، گفتار، رفتار، پوشش، انتخاب كلمات درست، بجا و دقيق، رعايت آداب معاشرت و ... در آن نقش دارد؛ قطعا رعايت همه ي اين موارد در روابط عمومي سازماني نيز ضروري است. نخستين وظيفه روابط عمومي، برقراري ارتباط دو سويه موفق و مستمر بين سازمان و مخاطبانش است. معرفي درست سازمان با روش هاي نوين ارتباطي، شناسايي نقاط ضعف و قوت دستگاه و انعكاس آن به مسئولين از ديگر مسئوليت هاي اين حوزه است.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به موضوع مهم مستند سازي فعاليت ها و عملكرد مجموعه ها اشاره كرد و گفت: همواره مستند سازي عملكردها، به نسبت فعاليت هايي كه در حوزه هاي مختلف صوت مي گيرد كمتر است، در حالي كه مستند سازي و تهيه گزارش عملكرد در قالب هاي مختلف، يكي از شاخصه هاي اصلي هر مجموعه محسوب مي گردد و اگر به شيوه درست انجام پذيرد، سبب ارتقاي سطح خودباوري و اعتماد به نفس آن حوزه و معرفي درست و دقيق به مخاطب مي گردد.

دكتر واثقي اميري ضمن قدرداني از فعاليت ها و خدمات صادقانه و حضور دلسوزانه كاركنان روابط عمومي، به اهميت چگونگي تنظيم خبر و ارائه درست آن به مخاطب اشاره كرد و گفت: با توجه به فضاي كنوني جامعه كه فعاليت در فضاي مجازي بيشتر است؛ بازنگري در شيوه ي انتقال اطلاعات همراه با بهره گيري از ابزارها و شيوه هاي ارتباطي نوين و پيشرفته، جزء وظايف مهم روابط عمومي هاست و در انتقال اطلاعات شيوه اي بايد به كار گرفته شود كه در بين مخاطبين ايجاد انگيزه و علاقه نمايد و رؤيت پذيري در جامعه هدف را افزايش دهد، لذا شركت در دوره هاي آموزشي آشنايي با شيوه هاي نوين ارتباطي و ... در اين زمينه ضروري است.

سپس حجت الاسلام و المسلمين حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با عرض تبريك روز ملي ارتباطات و روابط عمومي گفت: عرصه روابط عمومي، عرصه اي پيچيده با ابعاد وسيع است. عنوان روابط عمومي مدرن نشان از فعال بودن و پويايي اين عرصه دارد و به روز بودن و فراگيري روش هاي نوين ارتباطي و گذراندن دوره هاي آموزشي در اين زمينه امري مهم و سبب توفيق در برقراري ارتباط درست و تاثيرگذار خواهد بود؛ بنابراين بحث آموزش و فراگيري را جدي بگيريد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري گفت: وقتي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در سطح شهرستان، استان و كشور سرآمد و شناخته شده است؛ نشان از معرفي درست اين دانشگاه دارد و دستاوردها و توانمندي هاي دانشگاه به درستي معرفي شده است.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني با قدرداني از تلاش هاي كاركنان حوزه روابط عمومي و همكاري مستمرشان با واحدهاي مختلف دانشگاه گفت: اگر اعمال را با نيت خالص و فارغ از هرگونه حب و بغض هاي فردي انجام دهيم، رضايت فردي، جمعي و  در درجه ي بالاتر رضايت خداوند را به همراه دارد و رمز عاقبت بخيري انسان ها رضاي خداوند است.

گفتني است اين مراسم با تقدير از كاركنان واحد روابط عمومي به پايان رسيد.