برگزاري وبينار تخصصي آقاي دكتر علي نبوي با موضوع « Design and Development of DC Fast Charging Station using FPGA-based Power Electronics Toolbox to develop NI controller»
به گزارش روابط عمومي، مديريت همكاريهاي علمي و بينالمللي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در راستاي برگزاري وبينارهاي برنامهريزيشده با هدف گسترش روابط علمي و پژوهشي بينالمللي در دوران همهگيري ويروس كرونا، با همكاري دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر اقدام به برگزاري وبينار تخصصي دكتر علي نبوي نموده است.
دكتر علي نبوي محقق ارشد دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه تورنتو كانادا دستاوردهاي خود در زمينه طراحي و توسعه ايستگاه شارژ سريع DC خودروهاي الكتريكي را در غالب وبينار با اساتيد، دانشجويان و محققين شركت كننده در جلسه به اشتراك گذاشتند. از جمله چالش هاي اصلي در طراحي خودروهاي الكتريكي، مدت زمان لازم براي شارژ كامل خودرو و ميزان پيمايش آن پس از شارژ مي باشد. قطعه گمشده اين مشكل، حضور يك سيستم شارژ سريع با زمان حدود 20-30 دقيقه مي باشد كه نقيصه اخير خودروهاي الكتريكي را حل مي كند. يكي از دلايل عدم تكامل اين مساله، نبود زيرساخت هاي لازم براي تحويل سريع الكتريسيته در حجم بالا مي باشد. مركز تحقيقاتي الكترونيك قدرت كاربردي دانشگاه تورنتو (CAPE)، با همكاري شركت eCAMION، طراحي و توسعه يك شارژر سريع DC براي ايستگاه هاي شارژ EV در بزرگراه هاي كانادا را عهده دار بوده است.
در اين وبينار، نحوه طراحي و استفاده از جعبه ابزار الكترونيك قدرت مبتني بر FPGA براي توسعه كنترل كننده NI براي ايستگاه شارژ سريع DC خودروهاي الكتريكي در پروژه مذكور ارائه گرديد. پس از خاتمه ارائه، جلسه با پرسش و پاسخ حاضرين ادامه يافت.
جهت دسترسي به فايل تصويري ارائه به صفحه سخنرانيها مراجعه نماييد.
دكتر علي نبوي محقق ارشد دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه تورنتو كانادا دستاوردهاي خود در زمينه طراحي و توسعه ايستگاه شارژ سريع DC خودروهاي الكتريكي را در غالب وبينار با اساتيد، دانشجويان و محققين شركت كننده در جلسه به اشتراك گذاشتند. از جمله چالش هاي اصلي در طراحي خودروهاي الكتريكي، مدت زمان لازم براي شارژ كامل خودرو و ميزان پيمايش آن پس از شارژ مي باشد. قطعه گمشده اين مشكل، حضور يك سيستم شارژ سريع با زمان حدود 20-30 دقيقه مي باشد كه نقيصه اخير خودروهاي الكتريكي را حل مي كند. يكي از دلايل عدم تكامل اين مساله، نبود زيرساخت هاي لازم براي تحويل سريع الكتريسيته در حجم بالا مي باشد. مركز تحقيقاتي الكترونيك قدرت كاربردي دانشگاه تورنتو (CAPE)، با همكاري شركت eCAMION، طراحي و توسعه يك شارژر سريع DC براي ايستگاه هاي شارژ EV در بزرگراه هاي كانادا را عهده دار بوده است.
در اين وبينار، نحوه طراحي و استفاده از جعبه ابزار الكترونيك قدرت مبتني بر FPGA براي توسعه كنترل كننده NI براي ايستگاه شارژ سريع DC خودروهاي الكتريكي در پروژه مذكور ارائه گرديد. پس از خاتمه ارائه، جلسه با پرسش و پاسخ حاضرين ادامه يافت.
جهت دسترسي به فايل تصويري ارائه به صفحه سخنرانيها مراجعه نماييد.