برگزاري مراسم گراميداست چهلمين روز رحلت علامه مصباح يزدي

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۸ کد : ۴۷۰۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۲
برگزاري مراسم گراميداست چهلمين روز رحلت علامه مصباح يزدي

به گزارش روابط عمومي، مراسم نكوداشت چهلمين روز رحلت علامه مصباح يزدي، از سوي دفتر هم‌انديشي با همكاري بسيج اساتيد و كارمندان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل  و با سخنراني دكتر فنايي اشكوري يكي از شاگردان برجسته آن زنده ياد به صورت وبيناري برگزار شد.

پس از تبريك ايام الله دهه مبارك فجر و خير مقدم به سخنران و حاضرين در جلسه توسط دكتر واثقي اميري رياست دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، دكتر فنايي اشكوري به ايراد سخنراني پرداخت و اظهار داست: علامه مصباح يزدي در معارف قرآني و تفسير قرآن بي‌شك يك عالم مسلط، مجتهد و نو‌آور بود. به تعبيري ديگر مفسر مبتكر بود. در الهيات اسلامي هم نوآور بود. در فلسفه اسلامي هم مسلط بودند و هم داراي انديشه‌ي جديد و فلسفه اسلامي را ارتقا دادند.

دكتر فنايي اشكوري افزود: انديشه ايشان در علوم انساني هم برجسته است مانند اقتصاد، حقوق، تعليم و تربيت، سياست و ساير رشته هاي علوم انساني و ايشان پرچم‌دار اسلامي سازي علوم انساني بودند. در مباحث معنوي و عرفاني سهم زيادي داشتند و درس اخلاق ايشان به صورت كتاب چاپ شد.

وي گفت: زنده ياد علامه مصباح يزدي شاگرد حضرت امام (ره)، علامه طباطبايي(ره) و آيت‌الله بهجت(ره) بودند. كتاب هاي زيادي در زمينه عرفان نوشتند؛ از جمله كتاب «در پرتو نور» كه در اين كتاب براي رسيدن به مقامات عرفاني گام هايي را برشمرد كه عبارت اند از : بيداري، تفكر، ياد‌حق، انجام تكاليف شرعي (انجام واجبات و ترك محرمات)، خدمت به ديگران و مشارطه، مراقبه و محاسبه.