برگزاري جلسه هم انديشي با موضوع آينده پژوهي

۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۹ کد : ۴۶۸۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۸
برگزاري جلسه هم انديشي با موضوع آينده پژوهي

به گزارش روابط عمومي، جلسه هم انديشي با موضوع آينده پژوهي با حضور رياست دانشگاه، قائم مقام رييس، معاونين و تعدادي از مديران و اعضاي هيأت علمي برگزار گرديد.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض خيرمقدم و قدرداني از حضور همكاران گفت: علي رغم اين كه هم اكنون مسايل و مشكلاتي در زمينه هاي مختلف وجود دارد كه با بهره مندي از پتانسيل و ظرفيت هاي دانشگاه در راستاي حل آن ها گام برداشته مي شود، آينده پژوهي نوعي تحقيق، مطالعه و بررسي موضوعات و مشكلات احتمالي اي است كه ممكن است در آينده در حوزه هاي مختلف آموزشي، پژوهشي، اجتماعي، بين الملل، صنعت، اشتغال و ... به وجود آيد كه هم اكنون بايد به اين مسايل انديشيد، ساختارها شكل بگيرد، راه حل ها در قالب كارگروه ها ارائه گردد؛ تا از وقوع آن ها در آينده پيشگيري شود.

دكتر واثقي اميري اظهار داشت: اگر هم اكنون به اين مسايل توجه نشود در آينده اي نزديك با آن روبرو مي شويم و قطعا مي توان با انتخاب درست، مسير ها را تغيير داد و از بروز معضلات زيادي در آينده جلوگيري نمود.

وي تاكيد كرد: اگر هم اكنون به مسايل آينده توجه نكنيم، نمي توانيم موفق عمل كنيم؛ تشكيل ساختار در گام نخست به شكل دبيرخانه دائمي، نيازسنجي جامعه، تعريف درست مسئله و تعيين اولويت ها از جمله موضوعاتي است كه در اين زمينه بايد به آن توجه داشته باشيم.

در ادامه اعضاي حاضر در جلسه به ارائه نظراتي از قبيل تقويت سيستم مجازي، ترويج روحيه اميد و خودباوري، ارتباط با دانش آموختگان، تقويت روابط بين الملل، توجه به موضوع مهم نيازسنجي و ظرفيت هاي بومي، تغيير در نگاه دانشگاه ها، توجه به تاثيرگذاري دانشگاه ها بر محيط، ارزيابي آسيب ها و تدوين برنامه، تشكيل كارگروه سياست گذاري و اولويت بندي، تشكيل ساختار مشخص، توجه به ساختار مبتني بر عملكرد، تقويت نيروي انساني، ايجاد رشته هاي متناسب با نياز جامعه، فرصت مطالعاتي هدفمند و ... پرداختند.