تجليل امام جمعه شهرستان بابل از دانشمندان برتر دانشگاه

۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۲ کد : ۴۶۵۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۶
تجليل امام جمعه شهرستان بابل از دانشمندان برتر دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، به مناسبت گراميداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، از سوي دفتر امام جمعه شهرستان بابل، مراسم تجليل از دانشمندان 1 درصد و 2 درصد برتر جهان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با حضور رييس دانشگاه، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و دانشمندان برتر  و جمعي از اساتيد برگزار گرديد.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با قدرداني از حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا روحاني امام جمعه شهرستان بابل به جهت برگزاري اين مراسم و با تبريك هفته وحدت حوزه و دانشگاه و گراميداشت نام و يام شهدا گفت: افتخارات و دستاوردهاي دانشگاه در سال هاي اخير مرهون تلاش، پتانسيل و توانمندي همه افراد مجموعه است و دانشگاه به حمدا... در كنار حركت در مرزهاي دانش، عملكرد قابل قبولي را در راستاي تحقيقات كاربردي و حل مشكلات و معضلات جامعه رقم زده است كه تصفيه شيرابه زباله نمونه اي از آن است.

دكتر واثقي اميري با بيان اين كه دانشمندان برتر جزء پيش قراولان مجموعه رشد، توسعه و افتخارات دانشگاه هستند اظهار داشت: مابقي اعضا هم فاصله چنداني با پيش قراولان ندارند و همه اعضا در افتخارات دانشگاه سهيم هستند و امروز آن چه كه باعث شناخته شدن جايگاه دانشگاه در سطح ملي و جهاني شده است، اتحاد، يكپارچگي، هم افزايي، حركت متوازن در همه ي اركان آموزشي، پژوهشي، فرهنگي اجتماعي، دقت در جذب اعضاي هيات علمي، نگاه يكسان به همه اعضاي مجموعه و عدم نقش وابستگي هاست.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ضمن اشاره به پاره اي از فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه از جمله برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي، حمايت از اردوي راهيان نور و فعاليت هاي جهادي و حوزه بسيج دانشجويي و ... گفت: سياست دانشگاه حركت متوازن در همه زمينه هاست و ما همواره در اين راستا تلاش مي كنيم كه نقاط قوتمان را افزايش دهيم و نقاط ضعف را برطرف كنيم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با قدرداني از دعوت امام جمعه شهرستان بابل و گراميداشت ياد و خاطره امام و شهدا و سردار دلها شهيد حاج قاسم سليمان و شهيد دكتر محسن فخري زاده و با تبريك هفته وحدت حوزه و دانشگاه و گراميداشت ياد و خاطره شهيد دكتر مفتح و ضمن بيان اين كه وحدت حول محور ولايت و كتاب آسماني قرآن است؛ به آيه 164 سوره آل عمران اشاره كرد كه خداوند متعال مي فرمايد: « خدا بر اهل ايمان منّت گذاشت كه رسولي از خودشان در ميان آنان برانگيخت كه بر آنها آيات او را تلاوت مي‌كند و آنان را پاك مي‌گرداند و به آنها علم كتاب (احكام شريعت) و حقايق حكمت مي‌آموزد، و همانا پيش از آن در گمراهي آشكار بودند.» و افزود: همه ما بايد اين آيه را سرلوحه كارمان قرار دهيم.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني اظهار داشت: براي تشكيل، پيشرفت و استمرار هر تمدني سه ركن ضروري است: عقلانيت، علم و اخلاق و بر اساس اين سه ركن تمدن عظيم اسلامي در شبه جزيره عربستان با آن توحش و عقب ماندگي، عالم گير شد و تاكيد كرد: امروز اگر علم همراه با اخلاق نباشد نه تنها باعث رشد نمي شود؛ بلكه فساد ايجاد مي كند، دانش بدون تزكيه راه به جايي نمي برد و مقام معظم رهبري در اين زمينه مي فرمايد: «يكي از ضعف هاي ما اين است كه ما به موازات علم، به موازات پيشرفت هاي علمي، پيشرفت اخلاقي و تزكيه‌ي اخلاقي و نفسي پيدا نكرده‌ايم؛ اين عقب‌ماندگي است. البته امروز در مقايسه‌ي با قبل از انقلاب، بمراتب بهتر است - در اين هيچ شكي نيست - اما بايد پيشرفت مي كرديم. در علم پيشرفت كرديم، در سياست پيشرفت كرديم؛ بايد در معنويت و در تزكيه‌ي نفس هم پيشرفت مي كرديم. در قرآن هر جا تزكيه و تعليم از زبان پروردگار است، تزكيه مقدم است بر تعليم.»

 سپس حجت الاسلام و المسلمين روحاني امام جمعه شهرستان بابل با عرض خيرمقدم و قدرداني از قبول دعوت دانشمندان گفت: حضور در جمع شما عزيزان مايه مباهات است و با توجه به افتخارات غرورآفرين و دستاوردهاي عظيم دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در رتبه بندي هاي بين المللي برخود لازم دانستيم كه از زحمات شما تقدير نماييم.

امام جمعه شهرستان بابل با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري كه فرمودند:« وحدت حوزه و دانشگاه يعني وحدت در هدف.» اظهار داشت: اين دو نهاد، بسيار ارزشمند و تأثيرگذار هستند؛ كه يكي در حوزه علم و معنويت و ديگري در حوزه علوم دانشگاهي و تجربي فعاليت مي كنند و هدف هر دو تعالي بشر و رسيدن به كمال است.

حجت الاسلام و المسلمين روحاني با گراميداشت ياد شهيد محسن فخري زاده گفت: شهادت اين شهيد نشان داد كه علم و تلاش علمي وارد عرصه جهاد شده است و علوم دانشگاهي بايد به مرحله عمل درآيد تا نيازهاي جامعه را برطرف نمايد.

گفتني است اين مراسم با اهداي لوح سپاس به دانشمندان 1 درصد و 2 درصد برتر جهان به پايان رسيد.