مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه برگزار گرديد

۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۷ کد : ۴۶۵۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۶
مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه برگزار گرديد

به گزارش روابط عمومي، مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار گرديد و دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در اين مراسم، ضمن عرض تبريك به مناسبت گراميداشت هفته پژوهش و فناوري و قدرداني از حضور مدعوين گفت: دانشگاه افتخارات و دستاوردهايش را مرهون فعاليت ها و تلاش هاي مستمر همه اعضاي پژوهشگر و محقق و دانشجويان ساعي مي باشد و اين توانمندي ها مختص يك شخص نيست؛ بلكه درخشش نام دانشگاه در سطح ملي و بين المللي حاصل فعاليت همه اعضاي مجموعه است و همواره بايد تلاش شود تا شرايطي فراهم آيد كه اين موفقيت ها استمرار داشته باشد.

دكتر واثقي اميري ضمن تاكيد بر اين كه سياست دانشگاه بر آن است تا در همه ي زمينه ها به صورت متوازن حركت كند اظهار داشت: در زمينه فعاليت هاي پژوهشي، پژوهش هاي تقاضا محور داراي اهميت ويژه اي است و هم رديف با آن نقش آفريني دانشگاه در راستاي حل معضلات و مشكلات جامعه؛ زيرا اگر دانشگاه كه يك مركز نخبه پرور است در برابر مشكلاتي كه در جامعه به وجود مي آيد؛ نتواند اثرگذاري مثبت داشته باشد و راه حل ارائه دهد، اعتماد عمومي جامعه را نسبت به خود از دست مي دهد.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: اين دانشگاه در راستاي مبارزه با ويروس كرونا، فعاليت هاي مهمي را چه به لحاظ كمك مادي توسط اعضاي مجموعه و چه از لحاظ ساخت ابزار و وسايل مقابله با ويروس و توليد الكل و ...به انجام رسانده است و اين فعاليت ها همچنان ادامه دارد.

دكتر واثقي اميري در پايان از حوزه معاونت پژوهش و فناوري حمايت از پژوهش هاي تقاضا محور و توجه و مشاركت در انجام اولويت هاي پژوهشي استان را خواستار شد.

در ادامه دكتر موسي فرهادي معاون پژوهش و فناوري با عرض تبريك هفته پژوهش و فناوري گفت: الحمدلله علي رغم عدم حضور دانشجو، فعاليت هاي پژوهشي دانشگاه كما في السابق انجام شد و دانشگاه رشد خوب و مناسبي در پروژه ها داشت.

معاون پژوهش و فناوري از تلاش هاي مستمر و پيگيري هاي مداوم محققان دانشگاه در عرصه سلامت و مبارزه با ويروس منحوس كرونا، تشكر و قدرداني نمود و گفت: اين فعاليت ها نشان داد كه دانشگاه يك مركز پويا و فعال است و اگر به آن توجه شود مي تواند بسيار مؤثر واقع شود.

سپس حجت الاسلام و المسلمين رمضاني معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با عرض تبريك گفت: در دانشگاه ها همواره بايد محققان و پژوهشگران به تحقيقاتي بپردازند كه ماحصل آن پژوهش منجر به حل مشكل و معضل جامعه شود و در ادامه به اهميت جايگاه تحقيق و پژوهش در دين مبين اسلام اشاره كرد.

گفتني است در اين مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه، دانشمندان يك درصد برتر جهان، دانشمندان 2 درصد برتر جهان و مجريان برتر پروژه هاي صنعتي تقدير به عمل آمد كه اسامي آن ها در ذيل آمده است:

پژوهشگران برتر دانشگاه:

 آقايان دكتر مرتضي دردل و دكتر مجيد الياسي از دانشكده مهندسي مكانيك، دكتر مرتضي نقي پور و دكتر رضا نورزاد از دانشكده مهندسي عمران، دكتر قاسم نجف پور و دكتر مجيد تقي زاده از دانشكده مهندسي شيمي، دكتر علي آقاگل زاده و دكتر بهروز رضايي از دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر و دكتر ساناز ريواز و دكتر حمزه آگاهي از دانشكده علوم پايه، دكتر سيد جمال حسيني پور و دكتر سعيد امامي از دانشكده مهندسي مواد و صنايع.

دانشمندان يك درصد برتر جهان:

آقايان دكتر كوروش صديقي، دكتر موسي فرهادي و دكتر علي‌اكبر رنجبر از دانشكده مهندسي مكانيك.

 دكتر احمد رحيم پور و دكتر مائده السادات محمدي از دانشكده مهندسي شيمي

دانشمندان 2 درصد برتر جهان:

آقايان دكتر محسن شيخ الاسلامي و  دكتر داود دوميري گنجي از دانشكده مهندسي مكانيك، دكتر روح اله جماعتي از دانشكده مهندسي مواد و صنايع، دكتر محسن جهانشاهي، دكتر احمد رحيم پور و دكتر قاسم نجف پور از دانشكده مهندسي شيمي

مجريان برتر پروژه هاي صنعتي :

دكتر محسن جهانشاهي و دكتر مجيد پيروي از دانشكده مهندسي شيمي

دكتر روزبه شفقت از دانشكده مهندسي مكانيك