برگزاري پنجمين جشنواره معرفي و تجليل از خبرنگاران و روابط عمومي هاي برتر منطقه 2 كشور به ميزباني دانشگاه

۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۹ کد : ۴۶۲۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۱
برگزاري پنجمين جشنواره معرفي و تجليل از خبرنگاران و روابط عمومي هاي برتر منطقه 2 كشور به ميزباني دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، پنجمين جشنواره معرفي و تجليل از خبرنگاران و روابط عمومي هاي برتر منطقه 2 كشور به ميزباني دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با حضور رييس دانشگاه، معاون اداري مالي، مديران روابط عمومي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور و حضور مجازي دكتر عبداللهي نژاد مدير كل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سركار خانم ليلا زرين كفش رييس شوراي روابط عمومي مناطق ده گانه برگزار شد.

در ابتداي اين جشنواره دكتر حسين يحيي زاده مدير روابط عمومي دانشگاه مازندران و دبير شوراي روابط عمومي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور با عرض خيرمقدم و قدرداني از حمايت هاي همه جانبه رياست دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و ميزباني دانشگاه به ارائه گزارشي از روند برگزاري پنجمين جشنواره معرفي و تجليل از خبرنگاران و روابط عمومي هاي برتر منطقه 2 كشور و عملكرد دبيرخانه پرداخت و اظهار داشت: شروع كار اين جشنواره از اواخر زمستان 98 بوده است كه فراخوان آثار به دانشگاه ها ارسال شد و روابط عمومي دانشگاه ها در 11 بخش به رقابت پرداختند و مجموعا 100 اثر به دبيرخانه جشنواره فرستاده شد و در بخش خبرنگاران نيز 67 خبرنگار شركت كردند كه در 5 بخش 239 اثر به دبيرخانه ارسال نمودند.

دبير شوراي روابط عمومي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور اظهار داشت: در طي 10 سال اخير موفق به برگزاري 5 جشنواره روابط عمومي و 3 جشنواره فيلم كوتاه شديم و 50 جلسه تخصصي مديران و 50 جلسه مهارت افزايي ويژه كارشناسان برگزار نموديم.

دكتر يحيي زاده بر توانمندي و پتاسيل بالاي روابط عمومي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور تاكيد كرد و گفت: كسب 4 عنوان برتر در جشنواره كشوري روابط عمومي دانشگاه هاي كشور و انتخاب به عنوان فعال ترين و برترين روابط عمومي مناطق 10 ده گانه نشان از اين مهم دارد.

وي اظهار داشت: كتاب اقدام و عمل در راستاي اقدامات و فعاليت هاي دانشگاه هاي منطقه 2 در مقابله با شيوع ويروس كرونا در اين نشست رونمايي مي گردد و علاوه بر آن در آينده اي نزديك از كتاب كليد مهارت و ترجمه مجموعه مقالات 2 سال اخير جهان در ارتباط با موضوع روابط عمومي و رسانه رونمايي خواهد شد.

دكتر يحيي زاده با بيان اين كه جزء دبيرخانه هاي پيشرو در برگزاري جشنواره تجليل از خبرنگاران برتر هستيم اظهار داشت: انجام اين مهم باعث افزايش هم زباني، همدلي و انگيزه خبرنگاران براي تعامل و ارتباط سازنده با دانشگاه ها و ارزيابي كمي و كيفي آثارشان، فراهم سازي زمينه هاي رقابت سالم و حرفه اي و آمادگي بيشتر مراكز علمي براي ارتباط بيشتر با اصحاب رسانه خواهد شد.

وي در پايان ارتقاي جايگاه سازماني روابط عمومي دانشگاه ها، تخصيص اعتبار و بودجه مجزا براي برنامه هاي اطلاع رساني و تشكيل كميته روابط عمومي و اطلاع رساني اتحاديه دانشگاه هاي دولتي حاشيه درياي خزر را از مدير كل روابط عمومي وزارت عتف و رؤساي دانشگاه هاي منطقه 2 خواستار شد.

در ادامه دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض خيرمقدم به مدير كل روابط عمومي وزارت عتف، مديران روابط عمومي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور و قدرداني از فعاليت هاي روابط عمومي دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتي نوشيواني بابل متعلق به كل آحاد مردم است و قطعا از برگزاري نشست ها و كارگاه هايي كه در راستاي ارتقاي دانشگاه ها همراه با انتقال تجارب شركت كنندگان است حمايت مي كنيم.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با اشاره به جايگاه روابط عمومي سازمان ها در برقراري ارتباط و تعامل سازنده با جامعه اظهار داشت: امروزه نقش و اهميت روابط عمومي دستگاه ها بر كسي پوشيده نيست؛ در اطلاع رساني ها و پوشش هاي متنوع خبري نهادي موفق است كه اطلاعات درست، منطقي، سريع و اثرگذار منتشر كند و لذا براي وقوع اين مهم آشنايي كاركنان اين حوزه با تكنيك و هنر خبرنويسي امري ضروري است.

دكتر واثقي اميري به تاثير انكارناپذيرخبر بر افزايش روحيه خودباوري، ايجاد رقابت در بين دستگاه ها، دريافت كمك ها و مساعدت ها، ترغيب افراد به درك شرايط جامعه، آگاهي از نقاط ضعف و قوت ... اشاره كرد و افزود: كمك به مجموعه روابط عمومي، به نوعي كمك به خود سازمان و يك دستاورد است و سبب بهتر جلوه دادن عملكرد و نقش سازمان و مجموعه مي گردد.

در ادامه دكتر عليرضا عبداللهي نژاد مدير كل روابط عمومي وزارت علوم با ابراز خرسندي از برگزاري اين جشنواره و قدرداني از ميزباني دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: دبيرخانه روابط عمومي منطقه 2 از دبيرخانه هاي فعال و ساعي است و اميدوارم كه همواره در راستاي بالندگي، ارتقا و پويايي آموزش عالي خوش بدرخشيد.

مدير كل روابط عمومي وزارت علوم در خصوص فعاليت هايشان براي ارتقاي چارت سازماني روابط عمومي دانشگاه ها و همچنين ارتقاي اداره كل روابط عمومي وزارت عتف به معاونت ارتباطات مطالبي را ارائه نمود و افزود: ساختار دانشگاه ها، ساختار هيأت امنايي است و رؤساي دانشگاه ها تا حدودي اختيار تغيير دارند.

دكتر عبداللهي نژاد به پيشرفت هاي كشور در زمينه تهيه لوازم مورد نياز براي مقابله با ويروس كرونا از اواخر اسفند 98 تا كنون اشاره كرد و گفت: مردم ايران مي توانند به دانشگاهشان براي حل مشكلات و معضلات جامعه اعتماد كنند؛ در ميداني كه نخبگان و اساتيد دانشگاهي ورود مي كنند مشكلات حل مي شود.

دكتر عبداللهي نژاد در پايان به صفا، صميمت و همدلي در بين مديران روابط عمومي دانشگاه منطقه 2 كشور اشاره كرد و افزود: قطعا يكي از رموز موفقيت اين منطقه در كنار تخصص و تعهد اعضا، همين اتحاد و همدلي است.

در ادامه  كتاب 'اقدام و عمل' توسط دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل رونمايي شد كه توسط دبيرخانه منطقه با موضوع فعاليت هاي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور در مقابله با ويروس كرونا تدوين گرديد، سپس بيانيه داوران توسط مدير روابط عمومي دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان قرائت شد و در ادامه از برترين هاي روابط عمومي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور تجليل شد و جشنواره با انتخاب دبير منطقه و با رأي جمعي اعضا به دكتر حسين يحيي زاده به پايان رسيد.

اسامي روابط عمومي هاي برتر دانشگاه هاي منطقه 2 كشور در پنجمين جشنواره روابط عمومي ها

بخش اطلاع رساني: جناب آقاي سيد محمود يعقوبي مدير محترم روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان

بخش تبليغات و انتشارات: جناب آقاي مرتضي صابريان مدير محترم روابط عمومي پارك علم و فناوري مازندران

بخش