نشست رييس دانشگاه با مديرعامل شركت توزيع برق مازندران

۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰ کد : ۴۵۹۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۱
نشست رييس دانشگاه با مديرعامل شركت توزيع برق مازندران

به گزارش روابط عمومي، نشست رييس دانشگاه با مديرعامل شركت توزيع برق مازندران برگزار گرديد.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در اين نشست گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه در هر كشوري، شاخصه اي تاثيرگذار در رشد اقتصادي است.
دكتر جواد واثقي‌اميري افزود: دانشگاه محل تربيت نيروي انساني متخصص و ماهر است و اگر اين نيروي انساني متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه توليد و صنعت به كار ببرد ، موجب پيشرفت خواهد شد.
وي با بيان اينكه امروزه لزوم ايجاد چنين ارتباط و تعاملي بين صنعت و دانشگاه، بيش از هر زمان ديگري نمايان شده است، گفت: تربيت نيروهاي متخصص و كارآمد از يك سو و اشتغال به كار فارغ‌التحصيلان دانشگاه از سوي ديگر مي‌تواند موجب رونق اقتصادي و رسيدن به اهداف برنامه چشم‌انداز 1404 گردد.
دكتر واثقي‌اميري با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود در حوزه صنعت اظهار داشت: راه‌اندازي واحدهاي تحقيق و توسعه در صنايع به منظور استفاده از همكاري دانشگاه و مراكز تحقيقاتي در صنعت مي‌تواند فرصت مناسبي براي پرورش نيرو‌هاي متخصص و مورد نياز كشور باشد.
رييس دانشگاه نوشيرواني بابل در ادامه هدف از اين جلسه را بررسي راه‌هاي همكاري جدي‌تر في‌مابين و شناسايي توانمندي‌هاي دانشگاه در حوزه‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي مورد نياز صنعت برق معرفي كرد.
وي دانشگاه نوشيرواني بابل را در زمينه ارتباط با صنعت بسيار فعال توصيف كرد و گفت: اين جلسه را بسيار كاري و كارشناسي مي‌دانم و اميدوارم به توافق خوبي دست يابيم.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق مازندران نيز با اشاره به استفاده از ظرفيت مراكز دانشگاهي در راستاي همكاري في مابين گفت: اكنون به نقطه اي از توانمندي‌هاي شركت برق رسيده‌ايم كه از ظرفيت نخبگان و دانشگاهيان استفاده كنيم تا گام هاي بهتري برداريم و امروز اين موضوع كاملاً ملموس شده است.
مهندس سپري افزود: از دانشگاهيان كمك مي‌خواهيم كه حركت جديدي آغاز كنيم و پروژه‌هاي خود را به سمتي ببريم كه بتوانيم مرتفع كننده نيازهاي صنعت برق به ويژه در تكنولوژي‌هاي برتر اين صنعت باشيم.
گفتني است اين نشست در راستاي انعقاد تفاهم‌‌نامه همكاري بين دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و شركت توزيع برق مازندران و با حضور مديران اين دو مجموعه برگزار گرديد.