نشست رييس دانشگاه با انجمن صنفي كارگري خبرنگاران شهرستان بابل

۰۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۳ کد : ۴۵۱۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۵
نشست رييس دانشگاه با انجمن صنفي كارگري خبرنگاران شهرستان بابل

به گزارش روابط عمومي، نشست خبري دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با انجمن صنفي كارگري خبرنگاران شهرستان بابل برگزار گرديد.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض خيرمقدم و تشكر و قدرداني از حضور خبرنگاران و با تبريك دهه كرامت به ارائه گزارشي از عملكرد دانشگاه پرداخت و گفت: نخستين اقدام بعد از قبول مسئوليت، تدوين برنامه راهبردي دانشگاه بود كه در آن اهدافي از قبيل قرارگيري در جمع دانشگاه هاي برتر كشور و دنيا، توسعه ديپلماسي علمي و برقراري ارتباط با مراكز معتبر علمي و پژوهشي، مشاركت در انجام طرح هاي بزرگ ملي و بين المللي، بين المللي سازي دانشگاه با جذب دانشجويان خارجي، جلب مشاركت هاي مردمي در راستاي توسعه دانشگاه و مشاركت در حل مسايل و مشكلات جامعه در نظر گرفته شد.

دكتر واثقي اميري افزود: براي دستيابي به اهداف مذكور مأموريت هايي براي دانشگاه تعريف شده است كه عبارت اند از: اصلاح ساختار حوزه هاي مختلف مانند روابط بين الملل، حوزه پژوهشي و ارتباط با صنعت، ورود به نظام هاي رتبه بندي معتبر دنيا، تدوين شيوه نامه هايي در راستاي اهداف دانشگاه در حوزه هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و ...، توسعه فرصت هاي مطالعاتي، توسعه و افزايش انعقاد تفاهم نامه با مراكز معتبر علمي داخل و خارج از كشور و ...

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: ماحصل اين برنامه راهبردي، قرار گيري دانشگاه در بين دانشگاه هاي معتبر جهان بر اساس نظام هاي رتبه بندي تايمز، شانگهاي، سايماگو و...، مشاركت در طرح هاي بين المللي مانند اراسموس با حضور كشورهاي اروپايي، مشاركت بيشتر در طرح هاي ملي بخصوص در صنعت برق و دفاعي، دريافت بيش از 100 تقاضاي دانشجوي خارجي براي تحصيل در اين دانشگاه، درخواست فرصت مطالعاتي دانشجويان اروپايي، قرارگيري در ليست 10 دانشگاه معتبر ايراني مورد تأييد وزارت علوم عراق و ... است.

دكتر واثقي اميري همچنين به اقدامات و فعاليت هاي دانشگاه در راستاي مقابله با ويروس كرونا اشاره كرد و گفت: نخستين اقدام دانشگاه توسعه زيرساخت هاي سخت افزاري و نرم افزاري براي آموزش مجازي دانشجويان بود كه با موفقيت انجام شد و همچنين با برنامه ريزي دقيق دوره نخست كلاس هاي عملي و آزمايشگاهي با رعايت پروتكل هاي بهداشتي به اتمام رسيد و در حال برگزاري امتحانات به صورت مجازي هستيم.

وي افزود: توليد الكل 70 درصد و ژل ضدعفوني كننده دست، ساخت دستگاه تب سنج و پالس اكسيمتر از اختراعات پژوهشگران اين دانشگاه در زمينه مقابله با ويروس كرونا ست و مجموعه دانشگاه همچنين به تأسي از اقدامات خيرخواهانه واقف دانشگاه، مشاركت جدي و چشمگيري در راستاي تأمين بسته هاي معيشتي و خريد تجهيزات سلامت و بهداشتي داشتند.

اين جلسه با پرسش و پاسخ پايان يافت.