برگزاري نشست در خصوص رايزني و گسترش همكاري و تبادلات علمي و بين المللي با كشور روسيه

۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵ کد : ۴۴۹۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۶
برگزاري نشست در خصوص رايزني و گسترش همكاري و تبادلات علمي و بين المللي با كشور روسيه

به گزارش روابط عمومي، نشست در خصوص رايزني و گسترش همكاري و تبادلات علمي و بين المللي با كشور روسيه با حضور دكتر غلامي مشاور رييس مركز همكاري و تبادل علمي و بين المللي با كشور روسيه، دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، مهندس علايي مدير كل دفتر تبادل فناوري، مهندس سيد علي حسيني معاون توسعه روابط علمي و سرمايه انساني مركز تعاملات بين المللي علم و فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و مديران روابط بين الملل دانشگاه هاي استان مازندران و گلستان به ميزباني دانشگاه برگزار شد.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در اين نشست با عرض خير مقدم و تشكر و قدرداني از حضور مهمانان نخست به معرفي دانشگاه و مؤسس آن؛ مرحوم سيد حسين فلاح نوشيرواني پرداخت و گفت: اين نشست فرصت مناسبي براي معرفي توانمندي ها و پتانسيل موجود در دانشگاه و استان و توسعه همكاري ها و شناخت و بهره برداري از شرايط و پتانسيل موجود در معاونت علمي و فناوري است.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در ادامه به چشم انداز دانشگاه در حوزه بين المللي در طرح راهبردي تا افق 1404 اشاره كرد كه عبارت اند از: ارتقا به عنوان يك دانشگاه در سطح استانداردهاي ملي و جهاني و قرارگيري در بين 5 دانشگاه صنعتي كشور و 500 دانشگاه صنعتي جهان، توسعه ديپلماسي علمي بالاخص با كشورهاي هدف و همكاري سازنده با مراكز علمي معتبر، مشاركت فعال در تحقيقات بين المللي و جذب دانشجويان خارجي و ...

دكتر واثقي اميري افزود: در راستاي تحقق چشم انداز، مأموريت هايي از قبيل ارتقاي ساختار روابط بين الملل، مشاركت فعال در نشست ها، نمايشگاه ها و پروژه هاي بين المللي، برقراري ارتباط مستمر با متخصصين خارجي و متخصصين ايراني خارج از كشور، افزايش فرصت هاي مطالعاتي و حمايت از پژوهش هاي مأموريت محور، قرارگيري در نظام هاي معتبر رتبه بندي علمي دنيا و... در نظر گرفته شد.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل همچنين به پاره اي از دستاوردهاي دانشگاه در اين حوزه اشاره كرد كه عبارت اند از: برگزاري نشست با دانشگاه هاي متعدد مانند چين، هند، مالزي، عراق، پاكستان، روسيه و ... و امضاي بيش از 30 تفاهم نامه همكاري، پذيرش فرصت مطالعاتي دانشجوياني از ايتاليا، دانمارك، عراق، قزاقستان و ...، مشاركت در پروژه هاي تحقيقاتي آموزشي بين المللي اراسموس، قرارگيري در بين 10 دانشگاه ايراني مورد تأييد وزارت علوم كشور عراق و مشاركت در تحقيقات بين المللي و چاپ كتاب به زبان انگليسي در انتشارات معتبر، چاپ 391 مقاله ژورنالي مشترك با اساتيد خارج از كشور و 45 مقاله كنفرانسي و قرارگيري در رتبه 400-351 دانشگاه هاي جهاني در سال هاي 2018، 2019 و 2020 بر اساس نظام رتبه بندي تايمز و

در ادامه دكتر سيد مصطفي رحيم نژاد رييس دفتر همكاري هاي علمي و بين الملي دانشگاه نيز به ارائه گزارشي از عملكرد اين حوزه پرداخت.

سپس دكتر غلامي مشاور رييس مركز همكاري و تبادل علمي و بين المللي با كشور روسيه با اداي درود و سلام به روان پاك سيد حسين فلاح نوشيرواني مؤسس دانشگاه صنعتي نوشيرواني گفت: هدف ما اين است كه دانشگاه ها روابط علمي و بين المللي را توسعه دهند مخصوصا با كشور روسيه چون شرايط از هر دو طرف مهياست و فرهنگ ها به هم نزديك است و قطعا ديپلماسي علمي مي تواند شالوده ديپلماسي هاي ديگر شود.

دكتر غلامي تاكيد كرد: برنامه بيشتر از بودجه مي تواند كارساز باشد، داشتن برنامه راهبردي ما را در دستيابي به اهداف نزديكتر مي كند.

وي گفت: رويكرد ما اين است كه دانشگاه ها بايد از لحاظ اقتصادي خودكفا شوند، هر چند حمايت دولت هم نياز است.

مشاور رييس مركز همكاري و تبادل علمي و بين المللي با كشور روسيه گفت: معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري يك كارگروه همكاري هاي دانشگاهي خاص ايران و روسيه ايجاد نمود و در موارد متعددي از قبيل اعزام استاد براي فرصت مطالعاتي، اعزام دانشجو در قالب تيم هاي المپياد دانشجويي، برگزاري همايش هاي علمي، كتب مشترك، دوره هاي مشترك و ... آمادگي حمايت دارد.

در ادامه مهندس علايي مدير كل دفتر تبادل فناوري و مهندس سيد علي حسيني معاون توسعه روابط علمي و سرمايه انساني مركز تعاملات بين المللي علم و فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نيز به پاره اي از موضوعات مربوط در اين زمينه پرداختند