برگزاري نشست مجازي مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي كشور با حضور وزير علوم

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۱:۴۳ کد : ۴۴۷۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۵
برگزاري نشست مجازي مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي كشور با حضور وزير علوم
به گزارش روابط عمومي, نشست مجازي مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي كشور با حضور دكتر منصور غلامي زير علوم, تحقيقات و فناوري برگزار شد.
بخشي از صحبت‌هاي وزير علوم در اين نشست مجازي به شرح زير است:
با توجه به توسعه فناوري‌هاي اطلاع‌رساني در اشكال مختلف، همگان در معرض اطلاعات گوناگون قرار مي‌گيرند كه در اين راستا، وظيفه روابط عمومي‌ها به خصوص در اين روزهاي حساس شيوع كرونا، شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني صحيح و به موقع است تا از انتشار اخبار نادرست، شايعات و اخبار برنامه‌ريزي شده جلوگيري شود.
وظيفه اصلي روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي، علاوه بر انتشار اخبار عمومي دانشگاهي، رصد و جمع‌آوري دستاوردهاي علمي و پژوهشي و فعاليت‌هاي بي شمار اساتيد و دانشمندان در دانشگاه‌ها و انتشار مناسب اين اخبار با استفاده از روش‌هاي مختلف اطلاع‌رساني است.
دانشگاه‌ها در سال‌هاي اخير فعاليت‌هاي بسيار خوبي در زمينه رشد و توسعه كشور انجام داده‌اند و در چند ماه اخير هم در بحث بيماري كرونا، اخبار مناسبي از حضور و ورود مراكز آموزش عالي و پژوهشي و شركت‌هاي دانش بنيان در اين حوزه در رسانه‌ها و صدا و سيما منتشر شده است.
طي سال‌هاي اخير دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي دستاوردهاي خوب و مناسبي در زمينه پيشرفت و شكوفايي علمي كشور داشته‌اند كه حتماً بايد به بهترين نحو اطلاع‌رساني شود و اساس جهش توليد از مديريت جهادي، عملكرد مبتني بر يافته‌هاي علمي و استفاده از فناوري‌هاي جديد حاصل مي‌شود و اين همه از عهده دانشگاه‌ها برمي‌آيد.
روابط عمومي‌ها به صورت جزيره‌اي عمل نكنند و بهتر است روابط عمومي‌ دانشگاه‌هاي هر منطقه و هر استان عملكردي هماهنگ و هم‌افزا داشته باشند.
دكتر نظرپور معاون اداري و مالي وزارت علوم در نشست مجازي مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي تأكيد كرد:
لزوم توجه به نقش و جايگاه حوزه روابط عمومي در دانشگاه‌ها هزينه كردن در روابط عمومي، سرمايه گذاري است.
دكتر عبداللهي نژاد  مديركل روابط عمومي ، در نشست مجازي مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي تأكيد كرد:راهبرد اصلي ما استفاده از همه ظرفيت‌ها براي بازتاب درست، دقيق و بهنگام دستاوردهاي آموزش عالي است. جشنواره ملي روابط عمومي‌هاي برتر آموزش عالي ماه آينده برگزار مي گردد.