پيام تبريك رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به مناسبت عيد نوروز

۰۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۷:۵۶ کد : ۴۴۰۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۴
پيام تبريك رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به مناسبت عيد نوروز
به گزارش روابط عمومي، دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به مناسبت حلول سال نو و عيد نوروز، پيامي صادر نموده اند كه متن آن به شرح ذيل مي باشد:

به نام خداي بي‌همتا

بي‌هراس از شور و شرِ زمان و بياعتنا به دغدغه‌هاي آدميانِ روي زمين، نوروز باستاني بر وفقِ سنتِ هر سالهِ خود از پي اسفند مي‌آيد تا آغازِ سالي جديد را در دفتر زمانه به ثبت برساند و بر عددِ عمر ما يكي بيفزايد. به رسمِ ماندگارِ هرساله، سبز قبايانِ روئيده در باغ و بوستان همراه با ترنمِ دلنشينِ پرندگانِ بهاري و در رقصِ فريبايِ درختان بيد و چنار انسان‌هاي زمستان‌زده را به بزمي فرح‌بخش در دامنِ مامِ طبيعت مي‌خوانند. انسان‌هايي كه روح و جانشان از زخمِ‌ آسيبِ مهماني ناخوانده روزهاي پرتنشي را تجربه مي‌كند. اين درد را نوروز تسكين مي‌دهد، چه، آرميدن در دامنِ پرمهرِ طبيعت، دل‌سپردن به آوازِ سحرانگيزِ پرندگانِ سرمستِ بهاري، داروي رهايي از تنش‌هاي آزاردهندهِ اين روزهاي ماست. پس با آغوشي گشاده و مشتاق‌تر از سال‌هاي گذشته به نوروز خوشامد مي‌گوييم، زلالِ وصلش را بر كاممان مي‌ريزيم و خاكِ پايش را توتياي چشم مي‌كنيم تا شعله‌هاي روشنِ اميد و عشق به زندگي را در كالبدِ جامعه خويش و در روح و جان مردمِ دردمندِ اين روزهاي كشورمان بيفروزيم.

ما در شرايطي قدم به سال جديد مي‌گذاريم كه دانشگاه ما سالي همراه با اتفاقاتِ مبارك را پشت سر گذاشته است. همه ما ديديم و شنيديم كه در آخرين رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي جهان در رنكينگِ تايمز، دانشگاه ما در سه سالِ گدشته مقامِ اول را در ميانِ دانشگاه‌هاي داخل بدست آورده است. ديپلماسيِ موفقِ علمي دانشگاه، ره‌آوردهاي خوبي براي دانشگاه ما رقم زده است. از جمله اينكه دانشگاه ما جزو معدود دانشگاه‌هايي مي‌باشد كه بر اساسِ طرح آراسموس+ اتحاديه اروپا بودجه ايجاد رشته را دريافت نموده است. همين‌طور انعقادِ تفاهم‌نامه‌ با برخي از دانشگاه‌هاي خارجي كه نام‌بردن از آنها بيرون از حوصله اين مقال است. داتشگاه  ما با اينكه امسال براي اولين بار مجوزِ پذيرشِ دانشجوي خارجي را از وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري دريافت نموده، گام‌هاي خوبي در اين زمينه برداشته كه نتيجه آن پذيرشِ قطعي ده‌ها تن از دانشجويانِ خارجي براي تحصيل در مقاطعِ مختلفِ تحصيلي مي‌باشد. بي‌ترديد همه اين موفقيت‌ها مرهونِ تلاش همه نيروهاي داخلِ دانشگاه اعم از مديرانِ ستادي، اعضاي محترم هيات علمي و همراهي صادقانه كادر اداري دانشگاه مي‌باشد. اينجانب بر خود لازم مي‌دانم كه سپاس و قدرداني خود را از همه عوامل و دست‌اندركاران اين موفقيت اعلام نمايم. در سال جديد و با پشت سر گذاشتن بحران كرونا به ادامه روند رو به رشد دانشگاه اميد وافر دارم و از خداي رحمان و رحيم مي‌خواهم تا سال حديد را براي مردمِ عزيزِ ايران و همكارانِ ارجمندِ جامعه دانشگاهي سالي همراه با شكوفايي و حركت در مسير رشد، سعادت و بالندگي قرار دهد و دعا مي‌كنم كه دولتِ ما را در خدمت‌رساني به ملتِ بزرگ ايران مويد فرمايد. تبريكاتِ صميمانه‌ام را به مناسبتِ فرا رسيدن سال جديد تقديم مي‌كنم و از خداوند بزرگ مي‌خواهم تا غبار ناخوشي‌ها را از چهره ملت ما بشويد و خوشي‌ها را دوچندان نمايد. آمين 

                                                                                                              
 جواد واثقي اميري
رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل