برگزاري كارگاه ازدواج دانشجويي

۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۳ کد : ۴۳۸۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۴
برگزاري كارگاه ازدواج دانشجويي

به گزارش  روابط عمومي، كارگاه ازدواج دانشجويي از سوي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با حضور دانشجويان متأهل در سالن آمفي تئاتر زنده ياد نوشيرواني برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با عرض خيرمقدم و تبريك سالروز ولادت پر خير و بركت كوثر هستي حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: اميدوارم خداوند از سايه لطف آن حضرت، زندگي همراه با آرامش، نشاط، سلامت، آبرو، رزق و روزي حلال و فرزندان صالح و سالم به شما عنايت فرمايد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در تبيين اهميت جايگاه شناخت و معرفت به حديثي از اميرالمؤمنين حضرت علي (ع) اكتفا نمود كه فرمودند:« هيچ حركت و تصميمي نيست مگر اين كه در آن تصميم و حركت شما به شناخت و معرفت نياز داريد.»

حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسيني تأكيد كرد: در اسلام هيچ نهادي مقدس تر و مستحكم تر از نهاد خانواده نيست؛ اجتماع بزرگ ما را جمع كوچك و مهم خانواده تشكيل مي دهد و در عالم هيچ كس به اين موضوع كوچكترين ترديدي ندارد، بنابراين در نگه داشتن فضاي خانواده و پيشگيري از آسيب هاي احتمالي سعي كنيد آگاهي و شناخت خود را در اين زمينه ارتقاء دهيد.

 در ادامه دكتر حليمي عضو هيات علمي دانشگاه مازندران به عنوان سخنران ويژه اين مراسم به اساس و اصول موفقيت در زندگي اشاره كرد و اظهار داشت: معنويت يكي از اصول مهم موفقيت در زندگي است و مبناي آن توكل به خداست و توكل نيز به اين معني است كه انسان مسير را با نقشه خداوند طي كند.

وي به اهميت شناخت و معرفت زن و شوهر از يكديگر اشاره كرد و گفت: همسران با ساختار ذهني اي كه به همديگر مي دهند رفتارشان را نسبت به همديگر ترسيم مي كنند. بنابراين سعي كنيد تا مايه آرامش و قوام يكديگر باشيد و هزينه رفتاري براي همديگر نداشته باشيد.

وي در ادامه به مسأله ي مهم صميميت در زندگي اشاره كرد و گفت: براي اجراي اين اصل در زندگي بايد از جر و بحث ستيزي، قهر، فحش و كتك دوري شود و به با هم بودن، با هم كار كردن، با هم بازي كردن، با هم حرف زدن، محبت هاي كلامي و رفتاري، بوسيدن، خانواده همسر را درست ديدن، ثبات در رفتار، به نتيجه رفتار دقت كردن و بدي را با بدي جواب ندادن توجه نمود.