برگزاري مراسم نكوداشت ميلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن

۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۴ کد : ۴۳۸۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۲
برگزاري مراسم نكوداشت ميلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن

به گزارش روابط عمومي، مراسم نكوداشت خجسته ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با حضور رييس دانشگاه، مسئول و معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، مشاور رييس دانشگاه در امور زنان و خانواده و بانوان كارمند و هيات علمي در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض تبريك ميلاد حضرت زهرا (س) گفت: اميدواريم كه بتوانيم در مسير سبك زندگي آن حضرت گام برداريم.

وي اظهار داشت: نامگذاري يك روز از سال به نام روز زن نشان از اهميت جايگاه و نقش زنان در خانواده و جامعه است.

دكتر واثقي اميري گفت: تكريم همه مخاطبان، من جمله كاركنان و بالاخص همكاران خانم از جمله سياست هاي راهبردي دانشگاه است كه بسيار قوي، حساس و دقيق در راستاي پيشبرد اهداف دانشگاه مي كوشند.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل تاكيد كرد: زنان شاغل علاوه بر مسئوليت اجتماعي، مسئوليت فرزند پروري، تربيت نسل آينده و خانه داري را نيز بر عهده دارند كه توانمندي بالايي را مي طلبد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با عرض تبريك روز مادر گفت: فلسفه حضور در اين جمع گراميداشت و حفظ حرمت شما همكاران است و دو دستور اخلاقي اسلامي كه جامعه بشري امروز بايد توجه زيادي به آن داشته باشد نيكي به پدر و مادر و حفظ حرمت آن ها و آبروداري است.

حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسيني به مقايسه جايگاه زنان در قبل و بعد از ظهور دين اسلام پرداخت و گفت: در عصر جاهليت دختران را زنده به گور مي كردند و چه افتخار بالاتر از اين كه در نگاه ديني ما زن مي تواند به جايگاهي برسد كه الگوي همه جهانيان شود و ولي عصر (عج) كه يك هستي منتظر ظهور اوست مي فرمايد:« دخت نبي اكرم محمد (ص) الگوي من است.»

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه به آيه 11 سوره تحريم و جايگاه حضرت آسيه به عنوان زني مؤمن و الگو براي مردم اشاره كرد و گفت: اگر فاطمه زهرا (س) الگو شد، رمز الگو شدن آن حضرت در شناخت و معرفت و عبوديت است.

در ادامه خانم نوروزي مشاور خانواده كارگاه آموزشي همسر داري و فرزند پروري را ارائه نمود و به بيان پاره اي از علل طلاق در خانواده ها از جمله عدم تربيت درست فرزندان، عدم آگاهي و شناخت، عدم وجود محبت و ... پرداخت.