برگزاري مراسم گراميداشت چهلمين روز آسماني شدن سردار دلها شهيد حاج قاسم سليماني

۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۰ کد : ۴۳۷۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۲
برگزاري مراسم گراميداشت چهلمين روز آسماني شدن سردار دلها شهيد حاج قاسم سليماني

به گزارش روابط عمومي، مراسم گراميداشت چهلمين روز آسماني شدن سردار دل ها شهيد حاج قاسم سليماني امروز دوشنبه 98/11/21 رأس ساعت 10:30 در مسجدالرسول (ص) دانشگاه با سخنراني آيت الله معلمي نماينده مازندران در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه شهرستان قائمشهر و با حضور دانشجويان، اساتيد و كارمندان برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام و المسلمين حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با عرض خيرمقدم به حضور آيت ا... معلمي و تبريك چهل و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به معرفي آيت ا... معلمي ابوشهيدين و از شاگردان امام راحل پرداخت و گفت: از خداوند متعال مي خواهيم كه به ما ياري نمايد تا در مسير شهدا و آرمان هاي امام راحل ثابت قدم باشيم.

در ادامه آيت ا... معلمي نماينده مازندران در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه شهرستان قائمشهر گفت: در آستانه اربعين سرباز ولايت حاج قاسم سليماني و يوم ا... 22 بهمن قرار داريم و به ارواح طيبه شهدا، مخصوصا شهداي انقلاب قبل از پيروزي درود مي فرستيم، انسان هاي با ايمان و با اخلاص كه از حركت امام حمايت كردند و نظام ستم شاهي را كه حداكثر رسالت خود را براي سركوب آن ها اعمال كرد با خاك يكسان كردند و در واقع استقامت ملت بر شقاوت ظالم غلبه كرد.

آيت ا... معلمي اظهار داشت: حماسه اي كه در 22 بهمن رخ داد در هيچ محاسبه نظامي و سياسي قابل ترسيم نبود و در واقع قدرت الهي به كمك مردم آمد تا نظام ستم شاهي سقوط كند و انقلاب به پيروزي برسد.

نماينده مازندران در مجلس خبرگان رهبري گفت: 41 سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد، اما از آغاز انقلاب 57 سال مي گذرد؛ زيرا آغاز حركت نهضت سال 1341 بود و در اين مدت منطق و كلام و پيام امام موجي ايجاد كرد كه از سراسر ايران مورد استقبال قرار گرفت.

امام جمعه شهرستان قائمشهر گفت: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي دنيا دو بلوك قدرت شرقي و غربي داشت. سردمداران بلوك شرقي كمونيست ها بودند كه دين را افيون جامعه مي دانستند و چون مي ديدند كه مؤمنان در برابر ظلم سكوت مي كنند مي گفتند دين افكار را تحقير مي كند حال آن كه ذات دين جهاد في سبيل ا... است. آن ها ظاهر را مي ديدند؛ جامعه اي خاموش كه انواع ظلم را مي توان بر آن روا داشت و بلوك غربي نيز كه در رأس آن آمريكا قرار داشت در قلب بلاد اسلامي اسرائيل را برپا كرد و ايران شاهنشاهي نيز جزء اولين كشورها بود كه آن را به رسميت شناخت و همچنين لايحه كاپيتولاسيون در ايران پذيرفته شد، در مقابل اين ظلم و ستم ها امام اعتراض كرد كه چرا مردم ايران را ذليل كرديد و به آمريكا فروختيد؟ حضرت امام (ره) در قدم اول در نهايت ملاطفت نصيحت گري نمود؛ اما گوش كسي به اين نصيحت ها بدهكار نبود، بنابراين حضرت امام در پيامي به مردم ايران فرمود:«شاه شاخ دارد عقل ندارد شاخش را بزنيد و بشكنيد.» نظام ستم شاهي در برابر امام دست به هر كاري اعم از حصر، حبس، تهديد، تطميع و در نهايت تبعيد زد اما نتوانست ذره اي از علاقه مردم به آن حضرت را بكاهد و سرانجام استقامت امام و همراهي و اتحاد مردم انقلاب را به پيروزي رساند و امام با شخصيتش جامعه ديني را تطهير از افيون كرد، جامعه ديني را حركت داد و با ارزش ها آشنا كرد.

آيت ا... معلمي در پايان همه ملت ايران را دعوت به حضور در راهپيمايي 22 بهمن نمود هم از يك جهت كه با اربعين سردار دلها، مجاهد بزرگ حاج قاسم سليماني مقارن شده است كه ولايت پذيري او باعث عزت و شرف او شد همچنان كه حضرت علي  (ع) مي فرمايد: مجاهد مؤمن اشرف الرجال است و هم در محكوميت آمريكا كه قصد دارد با عنوان معامله قرن تجاوزات اسرائيل را قانوني جلوه دهد.

گفتني است اين مراسم با مداحي مداح اهل بيت حاج محمدرضا متولي طاهرو اقامه نماز ظهر و عصر پايان يافت.