اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي بايد به نسل هاي بعدي انقلاب به طور صحيح و مؤثر منتقل گردد

۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۴ کد : ۴۳۷۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۵
اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي بايد به نسل هاي بعدي انقلاب به طور صحيح و مؤثر منتقل گردد

به گزارش روابط عمومي، دكتر سيد كميل هاشمي حيدري عضو هيئت علمي دانشكده مهندسي عمران دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، بين صلاتين ظهر و عصر در مسجدالرسول (ص) با عرض تبريك ايام ا... دهه فجر و گراميداشت ياد و خاطره امام راحل، شهداي انقلاب، شهداي جنگ تحميلي و مدافع حرم گفت: آن ها صادقانه مسيرها را مشخص و خود در آن مسير گام برداشتند.

دكتر سيد كميل هاشمي حيدري گفت: طبق آمارهاي ارائه شده بر اساس سرشماري نفوس و مسكن، قريب به 40 ميليون ايراني زير 30 سال و حدود ده ميليون ايراني زير 40 سال سن دارند، به اين معني كه بخش قابل توجهي از جامعه ايران، انقلاب اسلامي را نديده اند و شرايط حاكم بر وقوع آن و اهداف شكل گيري آن را حس نكرده اند؛ لذا اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي مي بايست به نسل هاي بعدي انقلاب به طور صحيح و مؤثر منتقل گردد، به گونه اي كه افراد جامعه حس همراهي با اين آرمان ها را در خود ببينند.

وي گفت: يكي از روش هاي مؤثر در انتقال اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي، مي تواند در عملكرد نظام مبتني بر جمهوري اسلامي در جنبه هاي مختلف زندگي، توسعه يابد.

عضو هيات علمي دانشكده مهندسي عمران گفت: يكي از بازوهاي قدرتمند انقلاب اسلامي جهاد سازندگي با شعار مبارزه با فقر و محروميت بوده است كه متأسفانه پس از تبديل شدن به وزارتخانه عملكرد مؤثر خود را از دست داد و به مرور شرايط لازم براي ادغام آن با وزارت كشاورزي در سال 1379 انجام پذيرفت؛ گويي جهاد فقط در حوزه كشاورزي مد نظر بوده است.

وي اظهار داشت: در همين سال ها براي بازيابي اين بازوي تحليل رفته انقلاب، گروه هاي جهادي شكل گرفتند تا توسط مردم و براي مردم خدمت رساني انجام دهند. فعاليت خالصانه و بدون چشم داشت، همراهي با بدنه اجتماع در مناطق محروم و سبك آنان ارتباط تنگاتنگي بين مردم و گروه هاي جهادي ايجاد نمود و رفع محروميت در تمامي ابعاد اقتصادي، فرهنگي، علمي، ورزشي و ...، حركت به سوي استقلال و خودكفايي مناطق محروم و به تبع آن كشور و ايجاد زمينه هاي لازم براي رشد شخصيتي افراد جامعه از كاركردهاي مؤثر اردوهاي جهادي است و چه چيزي بهتر و مؤثر تر از اين مي توان براي ايجاد حس همدلي جامعه با آرمان هاي اصيل انقلاب اسلامي يافت؟

دكتر هاشمي حيدري گفت: از دل اين اردوهاي جهادي حس اعتماد به نفس به واژه ' ما مي توانيم' شكل خواهد گرفت و بر پايه تدابيري كه در اردوهاي جهادي شكل مي گيرد اميد واقعي به جامعه تزريق خواهد شد.

وي اظهار داشت: مثل همه سيستم ها مزايا و معايبي براي اردوهاي جهادي متصور هستيم؛ فدا كردن كيفيت براي سرعت انجام كارها از آن جمله است كه نقش حضور پررنگ تر جامعه دانشگاهي و متخصص كشور را در اردوهاي جهادي مي طلبد.

وي گفت: پيشتر حوزه فعاليت ها به فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي محدود مي شد اما اكنون رويكردهاي علمي، اقتصادي، دانش بنيان بر اساس توانمندي هاي بومي در دستور كار گروه هاي جهادي قرار گرفته است.