برگزاري دوره آموزشي توانمندسازي و آشنايي با قوانين و مقررات رسيدگي به تخلفات اعضاي هيات علمي و كارمندان

۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۵ کد : ۴۳۴۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۶
برگزاري دوره آموزشي توانمندسازي و آشنايي با قوانين و مقررات رسيدگي به تخلفات اعضاي هيات علمي و كارمندان

به گزارش روابط عمومي، از سوي معاونت اداري مالي و معاونت آموزشي دانشگاه صنعتي نوشيرواني، دوره آموزشي توانمندسازي و آشنايي با قوانين و مقررات رسيدگي به تخلفات ويژه اعضاي هيات علمي و كارمندان برگزار شد.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در اين گارگاه آموزشي با عرض خيرمقدم به حجت الاسلام و المسلمين ابراهيم ابراهيمي نماينده وزير علوم، تحقيقات و فناوري و مدير كل هماهنگي هيات هاي رسيدگي به تخلفات اداري كارمندان و اعضاي هيات علمي، هيات همراه و كاكنان گفت: دانشگاه، موفقيت ها، افتخارات و دستاوردهايش را مرهون نيت خيرخواهانه واقفش سيد حسين فلاح نوشيرواني و فعاليت هاي مستمر، هدفمند و تاثيرگذار همه اركان خود اعم از دانشجويان، اعضاي هيات علمي و كارمندان است.

دكتر واثقي اميري افزود: خانواده دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در فضايي صميمي، با اتحاد و همدلي و منسجم به فعاليت هايشان مشغول هستند و برگزاري اين گونه جلسات نيز باعث پيشگيري از بروز تخلفات مي گردد؛ تخلفات جزئي اي كه گاهي اوقات به علت عدم اطلاع دقيق از قوانين و مقررات ممكن است صورت بگيرد و آشنايي با قوانين و مقررات نيز كمك مي كند تا گام ها در مسير صحيح برداشته شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين ابراهيم ابراهيمي نماينده وزير علوم، تحقيقات و فناوري و مدير كل هماهنگي هيات هاي رسيدگي به تخلفات اداري كارمندان و اعضاي هيات علمي با اشاره به رشد مطلوب دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل تا كنون پرونده اي در هيات هاي رسيدگي به تخلفات اداري نداشته است و اين نشان از قانونمداري شما عزيزان دارد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين ابراهيمي با اشاره به حديثي از اميرالمؤمنين حضرت علي (ع) كه فرمودند: « وقتي نعمتي به شما روي آورد با كم شكر كردن آن را از خود دور نكنيد.» اظهار داشت: نعمت هاي كشور ما بسيار زياد است، امنيت در كشور ما نعمت بزرگي است كه ما آن را مديون سردار سپهبد شهيد قاسم سليماني هستيم و مردم كشور ما نيز با حضور ميليوني خود در مراسم تشييع اين شهيد اداي دين نمودند و شكر مجاهدت هاي اين شهيد والامقام را به جا آورند و البته وجود اين سردار شهيد نيز يك نعمت بزرگ براي ما محسوب مي گردد.

وي افزود: آزادي نعمت ديگري است كه ما در جامعه مان همواره بايد شكر آن را به جا آوريم و ديگري نعمت فراواني است كه بايد دعا كنيم تا خداوند متعال به همه ما اعطاء نمايد.

 در ادامه حسيني رييس اداره رسيدگي به تخلفات نخست به معرفي اداره رسيدگي به تخلفات اداري پرداخت و گفت: صلاحيت رسيدگي به تخلفات اداري كارمندان با هيأت بدوي است.

وي ضمن اشاره به فرآيند رسيدگي به تخلفات اداري كارمندان اظهار داشت: تخلف اداري عبارت است از ارتكاب اعمال و رفتار نادرست به وسيله مستخدم و عدم رعايت نظم و انضباط اداري كه به دو دسته قصور وتقصيرقسيم مي شود.

حسيني در ادامه به معرفي پاره اي از تخلفات اداري از قبيل ترك خدمت در خلال ساعات موظف اداري، تسامح در حفظ اموال، اسناد و وجوه دولتي، غيبت هاي غير موجه، تعجيل و تاخير در رفت آمدها بدون مجوز، سرپيچي از اجراي دستورهاي مقام هاي بالاتر در حدود وظايف اداري و ...و پاره اي از مجازات ها از قبيل اخطار كتبي بدون درج در پرونده و يا درج در پرونده، كسر حقوق و فوق العاده شغل از يك ماه تا يك سال، انفصال موقت از يك ماه تا يك سال، تنزل مقام يا محروميت از انتصاب به پست هاي حساس و مديريتي و ... پرداخت و جلسه با پرسش و پاسخ پايان يافت.