برگزاري سمينار ' فرصت هاي مطالعاتي آلمان و بورسيه هاي DAAD' در دانشگاه

۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۴ کد : ۴۲۸۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۶
برگزاري سمينار ' فرصت هاي مطالعاتي آلمان و بورسيه هاي DAAD' در دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، از سوي مديريت همكاري هاي علمي و بين المللي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، سميناري با موضوع ' فرصت هاي مطالعاتي آلمان و بورسيه هاي DAAD' با حضور دكتر احمد كشاورزي، سرپرست مركز تبادلات آكادميك آلمان در ايران، اعضاي هيات علمي و دانشجويان تحصيلات تكميلي در سالن آمفي تئاتر دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد.

در ابتدا دكتر حسين يوسف پور سرپرست برنامه ريزي دفتر همكاري هاي علمي و بين المللي دانشگاه، با عرض خيرمقدم و قدرداني از حضور دكتر كشاورزي گفت: بهبود جايگاه و شهرت بين المللي دانشگاه و جذب دانشجوي خارجي از جمله فعاليت هاي مديريت همكاري هاي علمي و بين المللي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل است و در اين راستا اقداماتي هم در زمينه ادامه تحصيل دانشجو در خارج از كشور، فرصت مطالعاتي اساتيد و مشاركت در پروژه هاي بين المللي صورت گرفت و به عنوان مثال پروژه اراسموس نمونه اي از آن است كه با موفقيت انجام شد.

وي افزود: يكي از برجسته ترين كشورهاي اتحاديه اروپا كه مورد توجه محققان و پژوهشگران است كشور آلمان مي باشد و اين سمينار فرصت خوبي براي آشنايي شما عزيزان است.

در ادامه دكتر احمد كشاورزي، سرپرست مركز تبادلات آكادميك آلمان در ايران، نخست به معرفي مؤسسه DAAD پرداخت و گفت: اين مؤسسه يك سازمان غيرانتفاعي با 241 دانشگاه و 104 مؤسسه پژوهشي غيردانشگاهي است كه بر اساس يك ابتكار دانشجويي شكل گرفت و بيش از 90 سال در حال فعاليت است.

سرپرست مركز تبادلات آكادميك آلمان در ايران ضمن بيان اين كه مؤسسه DAAD با اهداف بورسيه فردي كه به دانشجويان و اساتيد تعلق دارد و كمك به بين المللي شدن دانشگاه هاي آلماني و دانشگاه هاي غير آلماني فعاليت مي كند اظهار داشت: بودجه آن از سوي دولت آلمان تأمين مي گردد.

دكتر كشاورزي گفت: مؤسسه DAAD در بيش از 65 كشور دنيا نمايندگي دارد و سابقه حضور آن در ايران به تأسيس دانشگاه گيلان بر مي گردد و با انعقاد تفاهم نامه با وزارت علوم در حال فعاليت در ايران است.

وي ضمن تاكيد بر اين كه مدارك تحصيلي دانشگاه هاي آلمان در همه ي كشورها بدون پيش شرط پذيرفته مي شود اظهار داشت: تحصيل رايگان و كيفيت آموزش و پژوهش باعث استقبال خوب دانشجويان براي تحصيل در اين كشور است؛ اما يكي از موانع تحصيل، زبان آلماني است.

وي در ادامه به معرفي رشته هاي دوره كارشناسي ارشد و دكتري پرداخت كه به آن ها بورسيه اعطا مي گردد و سپس به نحوه دريافت بورس در اين مقاطع پرداخت.

دكتر كشاورزي همچنين به پاره اي از برنامه هاي مؤسسه DAAD در راستاي همكاري هاي بين دانشگاهي اشاره كرد كه عبارت اند: حمايت از اساتيد مدعو براي حضور در سمينارها و Workshop ، برگزاري اردوهاي دانشجويي، حمايت از اساتيد مدعو آلماني و غيرآلماني براي تدريس به مدت يك سال يا يك ترم در يك دانشگاه، گفتگوي جهان اسلام و برگزاري رشته هاي مشترك بين دانشگاهي و ... كه اين حمايت ها بر اساس قوانين و مقررات خاص صورت مي گيرد.

گفتني است در پايان اين سمينار از دكتر كشاورزي با اعطاي هديه و لوح سپاس تقدير به عمل آمد.

 گالري تصاوير خبر