برگزاري پنجمين نشست مشترك دانشگاه با 9 دانشگاه اروپايي در راستاي برنامه‌ي اراسموس در كشور روسيه

۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۴ کد : ۴۲۷۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۶
برگزاري پنجمين نشست مشترك دانشگاه با 9 دانشگاه اروپايي در راستاي برنامه‌ي اراسموس در كشور روسيه

به گزارش روابط عمومي، پنجمين نشست از سلسله جلسات هماهنگي به‌ منظور اجراي دوره كارشناسي ارشد مهندسي مكاترونيك با تمركز در حوزهي كاربرد در كشاورزي (طرح فارمر) با حضور نمايندگان دفتر همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و به ميزباني دانشگاه پليتكنيك نواچركاسك در شهر نواچركاسك روسيه برگزار شد. اين دانشگاه يكي از دانشگاههاي مشاركت كننده در طرح فامر بوده كه با داشتن حدود 13000 دانشجو از بزرگترين دانشگاههاي جنوب روسيه به شمار ميرود. دانشگاههاي مشاركت كننده در طرح فارمر از كشورهاي آلمان، ايتاليا، روسيه و جمهوري اسلواك ميباشند. اين طرح در قالب برنامه اقدام اتحاديه اروپا براي جابجايي دانشجويان (اراسموس) در حال اجرا مي باشد.

در اين نشست، ابتدا روند اجراي طرح فارمر و نيز طراحي و پيادهسازي رشته در هر يك از دانشگاهها بررسي شد. در اين راستا فعاليتهاي صورت گرفته از سوي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، توسط نمايندگان دفتر همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي ارائه گرديد. همچنين با توجه به نقش پررنگ دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در توسعه رشته و نيز ماموريت اين دانشگاه در پيادهسازي بستر نرمافزاري لازم جهت برگزاري مدرسه تابستاني و همچنين مديريت برگزاري آن، دكتر توماس استُرلا مسئول اجراي طرح فارمر- به طور ويژه از خدمات دانشگاه صنعتي نوشيرواني در راستاي برگزاري هرچه بهتر طرح فامر قدرداني نمود.

مدرسه تابستاني طرح فارمر يكي از برنامههاي مصوب اين طرح ميباشد كه در گام اول با هدف آشنايي دانشجويان با حوزههاي مختلف مكاترونيك كشاورزي برگزار ميگردد و در گام دوم قابليت ارائه دروس برخط پيشرفته را فراهم مي‌آورد. مدرسه تابستاني طرح فارمر كه در مردادماه سال جاري با ميزباني برخط دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار گرديد، با استقبال گسترده دانشجوياني از ايران، آلمان، روسيه و ايتاليا همراه بود و بيش از 300 دانشجو در قالب 10 درس تخصصي ثبت نام نموده و دروس مزبور را به صورت برخط فرا گرفتند.

لازم بذكر است بودجه تخصيص يافته از سوي اتحاديه اروپا براي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، 68000 يورو مي‌باشد كه حدود 90% از آن با پيگيري‌هاي دفتر همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل وصول گشته و تجهيزات مربوطه نيز خريداري شده است.

همچنين در اين جلسات، هيات اعزامي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ضمن حضور فعال در جلسات، مذاكرات متعددي به ‌منظور توسعه و تعميق روابط علمي، پژوهشي و بين‌المللي با دانشگاه‌هاي شركت كننده از جمله تبادل استاد و دانشجو، ايجاد رشتههاي مشترك، فرصت هاي مطالعاتي و عقد تفاهم‌نامه‌هاي صورت گرفت.