سمينار تخصصي تصميم در سيستم هاي پيچيده غير متمركز برگزار شد

۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۲ کد : ۴۲۷۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۴
سمينار تخصصي تصميم در سيستم هاي پيچيده غير متمركز برگزار شد

به گزارش روابط عمومي، با مشاركت مديريت همكاري هاي علمي و بين المللي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و دانشكده مهندسي مواد و صنايع، سميناري در زمينه مدلسازي پيشرفته جهت بهبود عملكرد و چابكي كسب و كار در تاريخ 22 مهر 1398 برگزار شد. در اين سخنراني با عنوان Bridging Data into Decisions in Complex Connected Systems، دكتر محمد حسن نژاد محقق مركز طراحي مهندسي دانشگاه كمبريج انگلستان اقدام به تشريح و تحليل ابعاد مختلف مهندسي تصميم در سيستم هاي پيچيده غير متمركز نمود.

دكتر حسن نژاد در ابتداي بحث به بررسي پيچيدگي هاي مدل سازي تصميم و فرآيندهاي تصميم گيري با ارايه مثال هايي در حوزه هاي مختلف توليدي و خدماتي پرداخت.

وي با بيان ارتباط تنگاتنگ تصميمات در دنياي امروزي متذكر شد كه اين تصميمات مي تواند تغيير در عملكرد و يا رويكرد بخشي از سيستم به همراه داشته باشد. اين تغييرات مي توانند تبعات كوتاه مدت و بلند مدت در ساير بخش هاي سيستم داشته باشند كه لزوما توانايي كنترل شرايط را ندارند.

در ادامه سخنراني، دكتر حسن نژاد به فرآيند اكتساب، توسعه و تحليل داده ها (Pre-processing, Processing, Post-Processing) پرداخت.

محقق مركز طراحي مهندسي دانشگاه كمبريج انگلستان با اشاره به ديدگاه هاي مختلف مدل سازي از منظر مديران، توسعه دهندگان مدل ها و كاربران در اجرا، خاطرنشان كرد كه در فرآيند تبديل داده به تصميمات با كيفيت، در نظر گرفتن اثرات متقابل اكتساب، فرموله كردن و تفسير داده ها از اهميت خاصي برخوردار است. در بخش پاياني سخنراني، كاربردهاي تصميم گيري هاي آگاهانه و پيشگيرانه در سازمان هاي توليدي و خدماتي با ذكر نمونه هايي از پيشرفت هاي اخير در مهندسي تصميمات در صنايع پيشرو دنيا برشمرده شد.

در انتها دانشجويان و اساتيد حاضر به پرسش و پاسخ در زمينه مطالب ارايه شده پرداختند. همچنين از دكتر حسن نژاد به عنوان سخنران اين سمينار تقدير به عمل آمد و هديه اي به رسم يادبود از طرف مديريت همكاري هاي علمي و بين المللي به ايشان اهدا گرديد.

دكتر حسن نژاد پژوهشگر علم تصميم گيري داده محور و سيستم هاي تصميم گيري هوشمند، دارنده ويزاي نخبگان استثنايي از آكادمي سلطنتي مهندسي انگلستان و با سابقه بيش از پانزده سال مديريت و مشاوره پروژه هاي ساخت سازمان هاي پويا بر پايه تصميم گيري هوشمند در حوزه مخابرات، هوافضا، خودروسازي و سلامت مي باشد.