نشست علمي و پژوهشي شركت برق منطقه اي مازندران وگلستان و دانشگاه

۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۰ کد : ۴۲۶۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۲
نشست علمي و پژوهشي شركت برق منطقه اي مازندران وگلستان و دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، نشست علمي و پژوهشي شركت برق منطقه اي مازندران و گلستان و دانشگاه با حضور مدير عامل و كارشناسان شركت برق و رييس دانشگاه و بعضي از  پژوهشگران دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض خيرمقدم و تشكر و قدرداني از حضور مسئولين شركت برق منطقه اي مازندران و گلستان، به ظرفيت ها و توانمندي هاي موجود در دانشگاه اشاره كرد و گفت: يكي از سياست هاي مهم و مورد توجه دانشگاه انجام تحقيقات كاربردي در راستاي حل معضلات و مشكلات استاني و منطقه اي است.

وي ضمن تأكيد بر اين كه اگر صنعت نيازها را به درستي تعريف نمايد و دانشگاه نيز پتانسيل هاي خود را معرفي كند، انجام تحقيقات و پژوهش هاي كاربردي سريعتر و هدفمندتر صورت مي گيرد اظهار داشت: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با پتانسيل علمي بالا و نيروي انساني توانمند، با تجربه، نخبه و جوان پروژه هاي زيادي را در سطح ملي و منطقه اي با موفقيت به انجام رسانده است و خوشبختانه پروژه هاي تحقيقاتي زيادي را با وزارت نيرو داشته و عمدتا خاتمه يافته و تعداد معدودي در حال اجراست، اما با توجه به پتانسيل موجود در دانشگاه و تنوع نياز وزارت نيرو امكان افزايش اين قراردادها بيشتر خواهد بود.

ايشان با تاكيد بر ضرورت بازنگري تفاهم نامه في مابين و اضافه نمودن موضوع فرصت مطالعاتي در صنعت و تسهيل در بازديد ها اظهار اميدواري نمود كه با همكاري في مابين اتفاقات خوبي رقم بخورد.

در ادامه آقاي مهندس افضلي ضمن تشكر و قدرداني از مسئولين دانشگاه گفت: ارتباط بين صنعت و دانشگاه هميشه مفيد بوده و علاقه مندي خود را براي توسعه اين ارتباط اعلام نمود و اظهار داشت: از هر پيشنهادي كه منجر به افزايش ارتباط با دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل مي گردد استقبال مي كنيم و همچنين از اجراي صحيح پروژه هاي واگذار شده به دانشگاه قدرداني نمود.

سپس مهندس عنايتي مدير تحقيقات برق منطقه اي مازندران و گلستان در اين نشست گفت: رشد و توسعه يك صنعت به طبع آن توسعه كشور نيازمند داشتن اطلاعات درست، واقعي، وسيع و بروز در دنياي پيچيده و پرچالش امروزي(انقلاب چهارم صنعتي) كه با متغيرهايي مانند:تشديد اطلاعات، تشديد سرمايه، عدم قطيعت، فرصت‌هاي بسيار زودگذر و... است و براي پاسخ گويي به اين موضوعات نياز به يك رويكرد مناسب، بين شركت برق منطقه‌اي و دانشگاه‌ها از طريق ارتباط موثر صنعت و دانشگاه در قالب تفاهم‌نامه، طرح‌هاي پژوهشي و فرصت مطالعاتي به منظور تسهيل امور، توسعه تحقيقات،‌ پشتيباني و استفاده از توانمندي‌هاي طرفين باشيم و اين امر موجب هم‌افزايي خواهد شد.

وي با اشاره به تحول در ماموريت دانشگاه ها گفت: ماموريت واحد تحقيقات، صرفاً انجام پروژه هاي با تكنولوژي بالا يا توسعه و حركت در مرزهاي علم و دانش نيست، بلكه انجام فعاليت‌هاي تحقيقاتي داراي توجيه فني و اقتصادي ( يا داراي ضرورت استراتژيك بالا)، براي رفع چالش و دغدغه كاربران (بهره برداران) داخل شركت است.

مهندس عنايتي اظهار داشت: ما با تحقيق و پژوهش بدنبال شناخت، اثربخشي و رشد بهره‌وري هستيم. هدف تحقيق و پژوهش بروزساني اطلاعات، توليد دانش و توسعه اهداف سازماني است و در اين راستا مي‌بايستي زنجيره تامين شركت بررسي و در افزايش بهره‌وري آن برنامه‌ريزي و اقدام نمود.

مدير تحقيقات برق منطقه اي مازندران و گلستان گفت: در جهان آينده، تمركز به جاي سوزاندن بر روي شارژ كردن و تبديل انرژي خواهد بود، اگر ما مي خواهيم دنيا را حفظ كنيم، بايد بتوانيم برق پاك توليد كنيم.

وي در ادامه به پروژه هاي جاري سال 98، پروژه‌هاي تحقيقاتي سربازان نخبه از سال 88 الي98، تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي اشاره كرد و گفت: برنامه هاي جديد تحقيقات شامل موارد ذيل است:

كشف و شناخت نيازهاي اصلي شركت به طور دقيق و شفاف و مشخص و تهيه RFP بر مبناي نيازها

تدوين اولويت‌هاي تحقيقاتي بر اساس شاخص‌(سطح تعريف نياز، ميزان فوريت، اثرگذاري، بودجه، پتانسيل منطقه، منفعت پروژه و ....)

ارتباط موثر با واحدهاي مختلف شركت و استفاده از ظرفيت كارشناسي و تخصصي

تسهيل فرآيند تعريف، تاييد، تصويب و انجام پروژه تحقيقاتي

ساماندهي كميته‌هاي تحقيقات

ارتباط موثر با دانشگاه‌ها و شركت‌هاي دانش بنيان منطقه و كشور

مديريت به اندازه پروژه‌ها و بكارگيري يافته‌هاي تحقيق

در ادامه دكتر شفقت در خصوص پروژه طراحي و ساخت مبدل انرژي موج با ايده محوري سامانه‌هاي ستون نوساني با توان بيشينه 100 وات به همراه امكان‌سنجي و بررسي فني و اقتصادي ساخت نمونه 100 كيلووات جهت نصب در سواحل درياي مازندران به ارائه مطالب پرداخت.

گفتني است در پايان از گروه هاي پژوهشي انرژي هاي درياپايه و پست و فشارقوي بازديد به عمل آمد.

 گالري تصاوير خبر