معرفي محصول شركت فناوران سوماسبز كاسپين مركز رشد فناوري دانشگاه

۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۴ کد : ۴۲۶۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۲
معرفي محصول شركت فناوران سوماسبز كاسپين مركز رشد فناوري دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، شركت مسئوليت محدود فناوران سوماسبز كاسپين با شماره ثبت 15011 و مديريت سيدعباس حصاصي در تاريخ 97/8/29 اقدام به توليد قطعه تحت عنوان دستگيره پنجره UPVC نموده است و هم‌اكنون به عنوان واحد پيش‌رشد در محل ساختمان مركز رشد فناوري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل مشغول به فعاليت است.

فعاليت‌هاي اصلي شركت در زمينه طراحي و ساخت توليد و تهيه قطعات و قالب‌هاي صنعتي مورد نياز صنايع شيشه‌هاي دو‌جداره ساختماني و اتومبيل‌سازي و صنايع مربوطه مي‌باشد و ايده محوري شامل استفاده از يك فرآيند نوين ريخته‌گري تحت عنوان ريخته‌گري كوبشي به منظور توليد برخي از قطعات و يراق‌آلات مصرفي است كه انتخاب اين قطعات با توجه نياز بازار و حجم واردات صورت گرفته از ساير كشورها بوده است. اين شركت از دو واحد اصلي قالبسازي و ريخته‌گري تشكيل شد و براي ساير واحدهاي موجود در بازار نيز اقدام به ساخت قالب و توليد قطعه مي‌نمايد. ساخت قالب‌ها توسط دستگاه CNC و پرسنل مجرب و متخصص صورت پذيرفته و سپس به منظور انجام فرآيند ريخته‌گري و تزريق پلاستيك به قسمت‌هاي مربوطه ارسال مي‌گردد. قطعات در ابتدا تحت فرايندهاي مختلف مهندسي معكوس قرار گرفته و پس از تشخيص مناسب‌ترين فرايند توليد وارد مرحله ساخت مي‌گردند. در انتها قطعات مونتاژ شده و وارد مرحله بسته‌بندي گرديده و وارد بازار هدف خواهند شد.

محصول دستگيره پنجره UPVC با توجه به آخرين پيشرفت‌هاي صورت گرفته در زمينه علم ريخته‌گري و تزريق پلاستيك و توسط مواد اوليه با كيفيت مناسب توليد مي‌گردد. حجم اصلي نياز كشور براي اين محصول از كشورهايي هم‌چون امارات، آلمان و تايوان تامين مي‌گردد به نحوي كه طبق آمار ارائه شده توسط اداره گمرك تنها در سال 1397 مقدار 414 تن از اين محصول از كشورهاي فوق وارد شد. محصول توليدي توسط شركت فناوران سوما سبز كاسپين با قيمتي به ميزان 30% پايين‌تر از نمونه خارجي و با كيفيتي به مراتب بالاتر از آن تا حد قابل قبولي نياز استان را برطرف نموده است و طبق برنامه آتي شركت، بازار اصلي كشور مورد هدف مي‌باشد.