حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و نشست با اعضاي شوراي دانشگاه

۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰ کد : ۴۲۵۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۵
حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و نشست با اعضاي شوراي دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، دكتر منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري به همراه فرماندار و نمايندگان شهرستان بابل در مجلس شوراي اسلامي، نماينده ولي فقيه در دانشگاه هاي استان مازندران و رييس دانشگاه مازندران با حضور در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل از پژوهشكده فناوري نانو، گروه پژوهشي انرژي هاي درياپايه و پروژه هاي در حال احداث دانشكده مهندسي برق و كتابخانه مركزي بازديد نمود و نشست صميمانه اي با اعضاي شوراي دانشگاه داشت.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در نشست صميمي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اعضاي شوراي دانشگاه ضمن عرض خيرمقدم به دكتر غلامي وزير علوم، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و فرماندار شهرستان بابل و ديگر حضار و عرض تعزيت به مناسبت ماه محرم  به تاريخچه دانشگاه و كاركردهاي مرحوم نوشيرواني در حوزه هاي مختلف اشاره كرد.

وي افزود: اين دانشگاه داراي منابع انساني نخبه با پتانسيل علمي بالاست كه با تلاش هاي مستمر و پژوهش هاي كاربردي موفق به كسب رتبه هاي برتر در كشور و دنيا شدند.

دكتر واثقي اميري پايان موفقيت آميز پروژه بين المللي فارمر، قرار گرفتن نام دانشگاه در ليست ده دانشگاه معتبر ايراني در وزارت علوم كشور عراق، پذيرش بيش از 50 دانشجوي خارجي در نخستين سال كسب مجوز جذب، انتخاب دانشگاه به عنوان قطب علمي فناوري نانو در آب، انعقاد بيش از 300 ميليارد ريال قرارداد پژوهشي تا كنون و كسب رتبه نخست در بين دانشگاه هاي كشور بر اساس نظام رتبه بندي جهاني تايمز، سايماگو و شانگهاي را جزء پاره اي از افتخارات دانشگاه برشمرد و گفت: اصلاح سرفصل دروس با در نظر گرفتن مهارت آفريني، پذيرش دانشجو در راستاي كيفي سازي، توجه جدي به كارآموزي و انعقاد قرارداد با سازمان فني حرفه اي استان در اين راستا، توجه به جذب اعضاي هيات علمي توانمند، متخصص و متعهد از جمله كارها در حوزه آموزشي است و در حوزه فرهنگي به برگزاري اردوهاي جهادي و راهيان نور، كرسي هاي آزادانديشي و هم انديشي، برگزاري جلسات پرسش و پاسخ با كاركنان و دانشجويان اشاره كرد.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ضمن بيان اين كه در حوزه اداري مالي همواره سعي بر صرفه جويي در هزينه ها و افزايش منابع در حوزه پژوهشي و جلب كمك هاي مردمي است اظهار داشت: مشكل دانشگاه ما كمبود فضاي فيزيكي، عدم وجود اعتبار لازم و عدم تخصيص مناسب است.

 در ادامه حجت الاسلام و المسلمين حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با عرض خيرمقدم به دكتر غلامي وزير علوم تحقيقات و فناوري و هيأت همراه و حضار در جلسه و عرض تسليت ماه محرم ضمن اشاره به روايتي از امام صادق (ع) كه رمز عاقبت بخيري انسان را در محبت به سيدالشهدا و زيارت ايشان برشمرد به برنامه آمايش آموزش عالي كه مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي است اشاره كرد و  گفت: كار جدي اي در اين زمينه صورت نگرفت.

وي در خصوص سند اسلامي شدن دانشگاه ها گفت: به فرموده مقام معظم رهبري اسلامي كردن دانشگاه ها به مفهوم يك تحول بنيادين است و به عنوان مطالبه نظام و بر اساس اولويت بندي بايد توجه جدي شود و ارزيابي دانشگاه ها بر اساس اين سند صورت بگيرد.

سپس دكتر نجفي نماينده مردم شهرستان بابل در مجلس شوراي اسلامي به لزوم تشويق دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به دليل فني و صنعتي بودن با توجه به نياز آينده جامعه به توليد و اشتغال و رفع مشكلات اقتصادي و بخصوص كسب افتخارات و دستاوردهاي بزرگ و غرورآفرين در سطح ملي و بين المللي تاكيد كرد و گفت: اينجانب پيشنهاد مي كنم كه دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل را با توجه به افتخارات و پتانسيل علمي بالايي كه دارد به دانشگاه صنعتي بين المللي ارتقاء جايگاه دهيد.

وي افزود: مطالبات صنفي و سياسي دانشجويان نبايد به مسايل امنيتي تبديل شود.

در ادامه مهندس نيازآذري نماينده مردم شهرستان بابل در مجلس شوراي اسلامي گفت: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل دانشگاهي است كه رويكرد ملي و نگاه بين المللي دارد، شهرستان بابل شهرستاني علمي است كه احداث پرديس دانشگاه و پارك علم و فناوري بايد در اين شهر صورت گيرد.

سپس اعضاي حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات و پيشنهاداتشان پرداختند و در پايان دكتر منصور غلامي وزير علوم تحقيقات و فناوري با بيان اين كه حضور در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل باعث خوشحالي و خوشبختي من است اظهار داشت: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل دانشگاهي جوان، مستقل و پوياست كه هم محيط زيبا، فضاي طبيعي و جذاب و روح افزا دارد و هم داراي منابع انساني توانمند با حسن معاشرت قابل توجه است.

دكتر غلامي افزود: موفقيت هاي اعجاب انگيز اين دانشگاه مبين نسبت عملكرد منابع انساني است و من جزء وظايف اخلاقي مي دانم كه از زنده ياد نوشيرواني تقدير نمايم؛ زيرا كه باني كار خير و مروج فرهنگ نيكوكاري در بين مردم است و مطمئنا نيات خيرخواهانه اش در رقم زدن افتخارات و دستاوردهاي دانشگاه نقش بسزايي دارد.

وزير علوم تحقيقات و فناوري به منابع محدود اشاره كرد و گفت: مديريت مالي در اين شرايط بسيار سخت و حساس است. نگراني هاي مالي در همه جا هست در اين شرايط بايد به كاهش وابستگي به بودجه دولت فكر كنيم. در دانشگاه هاي فني و صنعتي بايد پنجره هاي اميد بخش به روي دانشجو باز كنيم. بسياري از دانشجوياني كه در خارج از كشور تحصيل مي كردند به كشور برگشتند؛ چون زمينه كاري وجود داشته است.

 گالري تصاوير خبر