برگزاري نهمين دوره طرح معرفت افزايي اساتيد

۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۹ کد : ۴۲۴۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۲
برگزاري نهمين دوره طرح معرفت افزايي اساتيد

به گزارش روابط عمومي، نهمين دوره طرح معرفت افزايي اساتيد دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض خيرمقدم به اساتيد و تشكر و قدرداني از حضور دكتر صمصامي عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي و عرض تسليت به مناسبت ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدا... الحسين (ع) گفت: اميدوارم كه بتوانيم از فيوضات و معنويات اين ماه بهره ببريم و اهداف و آرمان هاي آن امام همام بر سبك زندگي ما تأثير بگذارد.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ضمن اشاره به تاريخچه دانشگاه و معرفي خير و مؤسس دورانديش آن سيد حسين فلاح نوشيرواني گفت: اين دانشگاه جزء دانشگاه هاي برتر در سطح كشور است كه منابع انساني توانمندي دارد، اعضاي هيأت علمي با تجربه، نخبه و جوان با پتانسيل علمي بالا كه فارغ التحصيل از دانشگاه هاي معتبر كشور و جهان هستند.

دكتر واثقي اميري گفت: از جمله سياست هاي دانشگاه برنامه ريزي براي رشد متوازن در تمامي حوزه هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، دانشجويي و ... است و بر اين اساس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل مي بايست در همه ي اين موارد همواره جزء دانشگاه هاي برتر باشد.

وي افزود: هم انديشي اساتيد به صورت هدفمند و منظم در يك بازه زماني مشخص به صورت مستمر برگزار مي گردد و در شوراي هم انديشي همواره سعي بر انتخاب موضوعات كاربردي و دعوت از اساتيد توانمند مي باشد و نمونه بارز آن موضوع مربوط به جلسه امروز است كه اقتصاد سياسي و مقاومتي از جمله موضوعات به روز و مهم جامعه مي باشد و اميدوارم به نتايج اثرگذار منتج شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با عرض خيرمقدم، تسليت ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و تشكر و قدرداني از حمايت هاي همه جانبه رياست دانشگاه دكتر جواد واثقي اميري و اعضاي شوراي هم انديشي در بيان عظمت شأن سيدالشهدا حضرت اباعبدا... الحسين (ع) به اين حديث نوراني از پيامبر اكرم (ص) اكتفا نمود كه آن حضرت فرمودند: «ان الحسين مصباح الهدي و سفينه النجات» و تأكيد كرد: بر عرش الهي مكتوب ايت و حقيقت عالم اين گونه شهادت مي دهد كه مايه عزت بشريت و چراغ هدايت ملت ها امام حسين (ع) است و امروز كلمه اي آشناتر از نام والاي امام حسين (ع) در هفت اقليم عشق نيست و پياده روي عظيم اربعين حسيني بهترين شاهد براي اين گواه است و سريع ترين راه براي رسيدن به قافله معرفت و عاقبت بخيري توسل به امام حسين (ع) است.

سپس دكتر صمصامي عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي به موضوع اقتصاد مقاومتي پرداخت و گفت: اين اصطلاح براي نخستين بار از سوي مقام معظم رهبري در تاريخ 89/6/16 مطرح گرديد كه فرمودند: «اگر بخواهيم مشكل ركود توليدات داخلي، بيكاري و گراني را حل كنيم علاج همه ي اين ها در مجموعه مقاومت اقتصادي و اقتصاد مقاومتي گنجانده شده است، با اقتصاد مقاومتي بايد به جنگ مشكلات اقتصادي برويم.»

دكتر صمصامي گفت: در ادبيات اقتصادي از اصطلاحي به نام تاب آوري اقتصاد استفاده شد كه به معناي توانايي اقتصاد براي تعديل و بازگرداندن اقتصاد به حالت نرمال يا تعديل اثر منفي مخاطرات است و در واقع بيانگر انعطاف پذيري يك اقتصاد در برابر اثرات منفي تكانه هاي خارجي است.

عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي اظهار داشت: مقاومت اقتصادي از دو جنبه قابل بررسي است: نخست جذب تكانه كه همان توانايي يك اقتصاد براي مقاومت در برابر تكانه هاي بيرون زا است و دوم واكنش به تكانه كه توانايي اقتصاد در بهبود سريع پس از دريافت تكانه هاي بيرون زاي منفي و بهره برداري بيشينه از تكانه هاي مثبت است.

گفتني است در اين هم انديشي كه به مدت دو روز برگزار شد به موضوعات جايگاه اقتصاد مقاومتي در مباحث اقتصاد سياسي، ادبيات جهاني راجع به آسيب پذيري و مقام سازي اقتصادي، ضرورت اقتصاد مقاومتي، سياست هاي ابلاغي و عملكرد دولت، آسيب شناسي اجرا، اقتصاد اسلامي و اقتصاد مقاومتي، الزامات اصلي تحقق اقتصاد مقاومتي و ... پرداخته شد.