انعقاد تفاهم نامه همكاري با دانشگاه وست بوهميا جمهوري چك

۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۷:۵۹ کد : ۴۲۳۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۹
انعقاد تفاهم نامه همكاري با دانشگاه وست بوهميا جمهوري چك

به گزارش روابط عمومي، با تلاش هاي دفتر همكاري هاي علمي و بين المللي در جهت بين المللي سازي دانشگاه، تفاهم نامه همكاري هاي مشترك پژوهشي ميان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و دانشگاه بوهميا جمهوري چك در تيرماه 1398به امضا رسيد.

هدف از امضاي اين تفاهم نامه بهره گيري بهينه از امكانات موجود در جهت تحقق اهداف مشترك و توسعه همكاري ها در زمينه هاي علمي و بين المللي اعلام شد. رفع نيازهاي پژوهشي و تحقيقاتي محققين و نيز بهره مندي بيشتر از ظرفيت هاي علمي جامعه متخصصان حاضر در دو دانشگاه، از ديگر مفاد اين تفاهم نامه است. هم چنين موضوعاتي از قبيل بهره مندي طرفين از امكانات فني و آزمايشگاهي يكديگر در زمينه هاي پژوهشي، علمي و بين المللي، همكاري در پروژه هاي مشترك پژوهشي، همكاري در برگزاري مشترك همايش هاي تخصصي و كارگاه هاي علمي و بين المللي از جمله محورهاي اين تفاهم نامه ذكر شده است.

شايان ذكر است تبادل استاد و پژوهشگر نيز از ديگر موضوعات همكاري مشترك در اين تفاهم نامه برشمرده شده كه طرفين بر اجراي آن تاكيد كردند.

دانشگاه بوهميا، از جمله دانشگاه هاي برتر كشور جمهوري چك است كه بيش از 16000 دانشجو در مقاطع مختلف در 8 دانشكده اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند. اين دانشگاه علاوه بر فعاليت هاي آموزشي در سطوح بالاي علمي، جزء مراكز مهم تحقيق و توسعه به شمار مي رود.

جهت مطالعه متن كامل تفاهم نامه به اينجا مراجعه فرماييد.