پايان موفقيت آميز مدرسه تابستانه پروژه بين المللي فارمر

۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۸ کد : ۴۲۱۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۷
پايان موفقيت آميز مدرسه تابستانه پروژه بين المللي فارمر

به گزارش روابط عمومي، مدرسه تابستانه پروژه بين المللي فارمر در قالب طرح اراسموس، كه متشكل از دانشگاه هاي ايلمناو آلمان، لاكوئيلا ايتاليا، نيترا اسلواكي و پنج دانشگاه از روسيه مي باشد، از تاريخ يكم تا پانزدهم جولاي 2019 به صورت غير حضوري (اينترنتي) تحت نرم افزار آموزش الكترونيكي Moodle كه دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل مسئوليت نصب و راه اندازي و كاربري آن را برعهده داشت، با موفقيت برگزار گرديد.

در اين مدرسه تابستانه، 10 درس مختلف از پيش تعيين شده در طرح فارمر مرتبط با رشته مكاترونيك در كشاورزي توسط استادان دانشگاه هاي مذكور به زبان انگليسي ارائه گرديد. محتويات دروس از قبيل فايل هاي ويدئويي، منابع درسي به فرمت پي دي اف به همراه آزمون ها در سيستم يادگيري مودل بارگزاري شده و دانشجوياني از نقاط مختلف دنيا با توجه به اطلاع رساني انجام شده در اين مدرسه تابستانه ثبت نام نموده اند. نرم افزار مودل كه يك سيستم مديريت يادگيري مجازي مي باشد در بسياري از دانشگاهاي دنيا و نيز در ايران مورد استفاده قرار مي گيرد. مديريت سخت افزاري و نرم افزاري اين نرم افزار در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل بر عهده مركز كامپيوتر دانشگاه بوده است كه در طي اين مدرسه تابستانه وظيفه بارگزاري محتويات درسي، ثبت نام از دانشجويان و استادان، ارتقاي نرم افزاري به منظور بخش فايل هاي ويدئويي درسي با سرعت بالاتر و جلوگيري از ترافيك به علت استفاده همزمان كاربران براي مشاهده دروس و تهيه گزارش هاي آماري مرتبط با دانشجويان را برعهده داشته اند.

در اين مدرسه تابستانه تعداد 355 دانشجو شركت نموده اند. كه از اين ميان تعداد دانشجويان ايراني شركت كننده 78 نفر، تعداد دانشجويان شركت كننده از دانشگاه صنعتي نوشيرواني 29 نفر بود. از دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل دو درس ارائه گرديد كه با استقبال بسيار خوبي از سوي شركت كنندگان مواجه شد و تعداد شركت كنندگان در اين دروس از ميانگين بالاتر بوده است. پس از بررسي نهايي ارزيابي اين دروس، به شركت كنندگاني كه موفق به گذراندن دروس با نمره مطلوب شده اند، گواهي حضور در اين مدرسه تابستانه اعطا خواهد شد.

يادآور مي گردد پروژه فارمر به‌منظور تعريف، تصويب و اجراي دوره كارشناسي ارشد مهندسي مكاترونيك با تمركز در حوزه هوشمند سازي فرآيندهاي كشاورزي ميان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و 9 دانشگاه از كشورهاي اروپايي شامل آلمان، ايتاليا، روسيه و جمهوري اسلواك كه در قالب برنامه اقدام اتحاديه اروپا براي جابجايي دانشجويان (اراسموس) در زمستان 1396در شهر ايلمناوي آلمان منعقد گرديد. اين طرح به‌منظور توسعه دانش كاربردي مكاترونيك در فرآيندهاي كشاورزي و نيز تربيت متخصصين اين حوزه در دو كشور ايران و روسيه، دوره كارشناسي ارشد مكاترونيك كشاورزي، طراحي و راه‌اندازي گردد.