برگزاري نشست معاونان آموزش، مديران تحصيلات تكميلي و آموزشي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور

۱۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۲ کد : ۴۲۱۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۵۶
برگزاري نشست معاونان آموزش، مديران تحصيلات تكميلي و آموزشي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور

به گزارش روابط عمومي، نشست معاونان آموزش، مديران تحصيلات تكميلي و آموزشي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور به ميزباني دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد.

در ابتداي اين نشست دكتر بهرام نوائي نيا معاون آموزشي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض خيرمقدم و تشكر و قدرداني از حضور معاونين و مديران آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور، هدف از برگزاري اين جلسه را بررسي مسايل و مشكلات آموزشي، انتقال تجارب و تبادل نظر در راستاي هم افزايي بيشتر دانشگاه ها اعلام كرد و گفت: آيين نامه ارتقاء توان اشتغال پذيري و سرآمدي آموزش دستوركار اين نشست مي باشد.

در ادامه دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل نيز با عرض خيرمقدم و قدرداني از حضور مهمانان، برگزاري اين جلسات را فرصت مغتنمي براي تبادل اطلاعات، ارائه راهكار ها براي حل مسايل آموزش و دسترسي به تصميم يكنواخت و همگون با احتساب شرايط دانشگاه ها دانست و تاكيد كرد خروجي اين نشست ها قطعا به رشد و هدايت دانشجو كمك مي كند.

دكتر واثقي اميري با اشاره به اهميت موضوع آموزش گفت: اگر آموزش صحيح نباشد نمي تواند منجر به انجام پژوهش ها و تحقيقات كاربردي، بنيادين و تأثيرگذار شود.

وي با پيشنهاد اين كه در اين جلسات راهكارهايي در راستاي ارتقاء انگيزه دانشجويان در نظر گرفته شود، اظهار داشت: عوامل متعددي از قبيل توسعه بيش از حد آموزش عالي، كاهش كيفيت و ... در ايجاد اين مسأله نقش دارند؛ آسيب شناسي صورت بگيرد و راه حل ارائه شود. موضوع مهارت افزايي نيز بايد توجه شود و دانشجوي فارغ التحصيل بايد دانش كافي، مهارت اوليه و تسلط در محيط كار را داشته باشد و با اصل موضوع بيگانه نباشد و در اين راستا برگزاري دوره هاي مهارت افزايي و تعريف پايان نامه هاي كاربردي و ترغيب اساتيد به فعاليت در اين محدوده مي تواند تأثيرگذار باشد.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني همچنين به موضوع احترام به مخاطب اشاره كرد و گفت: همواره بايد تلاش كنيم تا در سياست ها و تصميمات جمعي اي كه اتخاذ مي گردد شأن و جايگاه، شرايط و نياز دانشجو كه مخاطب امروز و آينده ساز جامعه است مد نظر قرار گيرد.

سپس اعضاي حاضر در جلسه به بررسي موضوع دستور كار پرداختند.

گفتني است شوراي آموزشي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور از سه استان گيلان، مازندران و گلستان و شامل دانشگاه هاي صنعتي نوشيرواني بابل، مازندران، علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري، گلستان، فناوري هاي نوين آمل، علم و فناوري مازندران، گيلان، گنبد، علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان است.