دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، قطب علمي فناوري نانو در آب كشور شد

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۹ کد : ۴۱۹۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۶
دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، قطب علمي فناوري نانو در آب كشور شد

به گزارش روابط عمومي ، دكتر سيدعلي‌اصغر قريشي‌اميري، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت : با درخواست معاونت پژوهش و فناوري و بررسي‌هاي بعمل آمده در شوراي قطب‌هاي علمي كشور، قطب علمي فناوري نانو در آب اين دانشگاه، مورد موافقت و توسط وزير علوم، تحقيقات و فناوري ابلاغ گرديد.

وي درباره‌ي معيار انتخاب يك دانشگاه به عنوان قطب علمي گفت :  طبق آئين‌نامه‌ي وزارت عتف، باتوجه به فضاي تحقيقاتي و دستاوردهاي پژوهشي، دارا بودن گروه‌هاي آموزشي و هيات علمي توانمند و مجرب، طرح‌هاي پژوهشي و تعداد دانش‌آموختگان، اين دانشگاه توانسته است موافقت ايجاد اين قطب علمي را كسب كند.

وي اظهار داشت : دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با توجه به جايگاه و موقعيت اين دانشگاه در نظام رتبه‌بندي جهاني، عملكرد آموزشي و پژوهشي، همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي، امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري، داشتن برنامه‌ي كوتاه مدت و درازمدت توانسته است حائز شرايط اين قطب علمي باشد.

معاون پژوهش و فناوري افزود : تهيه اولويت‌هاي مصوب نقشه جامع درچارچوب اسناد بالادستي، توسعه كارجمعي و فعاليت‌هاي مشترك با دانشمندان و نخبگان داخلي و خارجي، توجه به موضوعات بنيادي و كاربردي و آينده‌پژوهشي در زمينه‌هاي مختلف علمي را مهمترين اهداف اين قطب علمي برشمرد.