برگزاري كارگاه آموزشي پژوهشي با موضوع 'سامانه هاي اطلاعات مكاني تحت وب (Web GIS)'

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۴ کد : ۴۱۷۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۹
برگزاري كارگاه آموزشي پژوهشي با موضوع 'سامانه هاي اطلاعات مكاني تحت وب (Web GIS)'

به گزارش روابط عمومي ، گروه مهندسي نقشه برداري و معماري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با حمايت معاونت پژوهشي دانشگاه و انجمن علمي GIS مازندران و همكاري انجمن علمي نقشه برداري دانشگاه، كارگاه آموزشي-پژوهشي با عنوان 'طراحي و پياده سازي سامانه‌هاي اطلاعات مكاني تحت وب' را در تاريخ 25 ارديبهشت ماه برگزار نمود.

   دكتر محسن صابر مدرس اين كارگاه درابتدا پياده سازي عملي يكGIS  Web و برنامه نويسي در اين محيط را به صورت آنلاين در محيط اينرتنت آموزش دادند. در ادامه با بيان نقش Web GIS در پژوهش هاي كاربردي و مقايسه معماري ها و نرم افزارهاي مختلف در حوزه Web GIS، ضرورت فراگيري اين فناورينوظهور و در حال پيشرفت را بيان نمودند.

   دكتر ياسر ابراهيميان قاجاري دبير كارگاه مهمترين اهداف برگزاري كارگاه را ضمن مباحث آموزشي و پژوهشي، ترويج و فرهنگ سازي فناوري هاي ژئوماتيك در راستاي يكي از ماموريت متوازن ستادهاي توسعه فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري عنوان نمودند.

   رئيس انجمن علمي GIS مازندران افزود: با توجه به استقبال صورت گرفته از كارگاه و فراگير شدن توسعه سامانه هاي اطلاعات مكاني بر بستر وب و موبايل در سطح جهان، در آينده‌اي نزديك كارگاه هاي تكميلي در اين خصوص با همكاري انجمن علمي GIS مازندران و حمايت گروه ژئوماتيك معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري برگزار خواهد شد.

   اين كارگاه استاني يك روزه كه با حضور دانشجويان كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشجويان مهندسي نقشه برداري، GIS و عمران برگزار شد، ميزبان دانشجويان سطح استان و اعضاي انجمن علمي GIS مازندارن بود. در پايان، پس از بحث و تبادل نظر پيرامون مباحث ارائه شده توسط اساتيد، پژوهشگران و دانشجويان حاضر در جلسه، از دكتر محسن صابر تقدير و تشكر به عمل آمد.