انعقاد تفاهم نامه همكاري ميان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و دانشگاه نرمال پكن

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۸ کد : ۴۱۷۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۵
انعقاد تفاهم نامه همكاري ميان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و دانشگاه نرمال پكن

به گزارش روابط عمومي ، با پيگيري هاي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به منظور گسترش همكاري هاي علمي و بين المللي و تلاش به بين المللي سازي دانشگاه، تفاهم نامه همكاري با دانشگاه Beijing Normal University در راستاي اجراي پروژه ي مشترك در زمينه محيط زيست منعقد گرديد.

اين تفاهم نامه در راستاي نيازهاي منطقه اي تعريف شده است و هدف آن پيش بيني تخميني وضعيت طوفان هاي گرد و غبار در منطقه خاورميانه در اثر گرم شدن كره زمين و تغييزات اقليمي مي باشد. به موجب اين تفاهم نامه كه با مشاركت دفتر همكاري هاي علمي و بين المللي و تلاش هاي بي دريغ دكتر حميدي، عضو هيات علمي دانشكده مهندسي عمران اين دانشگاه منعقد گرديد، طرفين متعهد به بررسي و اولويت بندي پژوهش هاي موردنياز در موضوع پيشنهادي شدند. موضوع پروژه مورد بحث يكي از معضلات منطقه اي به شمار مي رود كه بررسي و حل مشكلات مرتبط با آن از نيازهاي مبرم خاورميانه مي باشد.

لازم به ذكر است، دانشگاه Beijing Normal University جز ده دانشگاه جامع و برتر چين است كه داراي 20 دانشكده بوده و بيش از 70 آزمايشگاه فعال تحقيقاتي در رشته هاي مختلف دارا مي باشد. همچنين اين دانشگاه با بيش از 300 دانشگاه و موسسه علمي از حدود 30 كشور دنيا تفاهم نامه هاي همكاري متعددي به امضا رسانده است و در اين راستا تبادل دانشجويان بسياري ميان اين دانشگاه و دانشگاه هاي برتر دنيا انجام شده است.

 

جهت مطالعه متن كامل تفاهم نامه كليك كنيد.