مراسم تقدير از نفرات برتر پنجمين دوره مسابقات كشوري دست ساخت هاي فيزيك

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۳ کد : ۴۱۲۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۶
مراسم تقدير از نفرات برتر پنجمين دوره مسابقات كشوري دست ساخت هاي فيزيك
به گزارش روابط عمومي ، مراسم تقدير از نفرات برتر پنجمين دوره مسابقات كشوري دست ساخت هاي فيزيك در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با حضور رييس دانشگاه ، معاونين ، اساتيد و دانشجويان دانشگاه برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم دكتر رضا خانبابايي سرپرست تيم هاي اعزامي دانشگاه به مسابقات ، به بيان فلسفه دست ساخت هاي فيزيك پرداختند و هدف آن را مشق فناوري و تكنولوژي حين آموزش دروس در دانشگاه دانستند.
وي افزود : پيشينه اين مسابقات به سال 1388 بر مي گردد كه بنده در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل نمره اي را به عنوان بخش عملي دروس فيزيك پايه و نور، براي تشويق دانشجويان به كارهاي عملي و نوآوري در كنار مطالعات نظري اختصاص دادم. اين رويه تا سال 1392 ادامه داشت، و در بهار 1392 براي اولين بار در دانشگاه صنعتي اصفهان به همراه همايش روز فيزيك در سطح كشوري برگزار شد.
دومين دوره اين مسابقات در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، سومين دوره در دانشگاه گلستان، چهارمين دوره مجددا در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و در نهايت پنجمين دوره آن امسال (1397) در دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار گرديد.
در ادامه اين مراسم دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ، ضمن گرامي داشت چهل و هفتين سالگرد درگذشت خير دور انديش و مؤسس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، زنده ياد سيد حسين فلاح نوشيرواني، ازدانشجوياني كه در اين دوره افتخار آفريني كردند تقدير و تشكر نمودند.
ايشان با اشاره به انگيزه و انرژي وافر اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه به خصوص ، دكتر خانبابائي براي طي مسير آموزش تا فناوري و كارآفريني گفت : دانشجويان اين دانشگاه به كارآفريني و صاحب حرفه صنعتي شدن اهميت بيشتري بدهند. تحول در آموزش براي حركت به سمت يادگيري حرفه ها و كارآفريني را از برنامه هاي جديد وزارت علوم اعلام كردند كه دانشگاه نوشيرواني مي تواند به طور مستقل در اين زمينه تصميم هايي براي دست يابي به اين اهداف بگيرد. لذا اميد است انرژي بيشتري در اين زمينه گذاشته شود و اساتيد نقطه نظرات خود را به دانشگاه اعلام نمايند.
در پايان به رسم يادبود دانشجويان، تنديس و لوح هاي تقدير را از مسئولين دانشگاه دريافت كردند.
گفتني است : پنجمين دوره مسابقات كشوري دست ساخت هاي فيزيك در تاريخ 2 آبان ماه سال 97 در دانشگاه صنعتي شاهرود با حضور 30 تيم در بخش هاي دانشجويي و دانش آموزي از دانشگاه ها و مدارس سراسر كشور، كه با افتخار آفريني تيم هاي اعزامي از دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل همراه بود.همچنين مراسم تقدير ازاين نفرات به همت انجمن علمي دانشجويي فيريك مهندسي دانشگاه برگزار گرديد.