بازديد هيئت اعزامي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل از مركز تحقيقاتي ETH سنگاپور

۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۷ کد : ۴۰۹۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۱
بازديد هيئت اعزامي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل از مركز تحقيقاتي ETH سنگاپور

به گزارش روابط عمومي : در راستاي تحقق اهداف دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و توسعه روابط بين المللي، هيئتي متشكل از رياست دانشگاه، دكتر جواد واثقي اميري و رئيس دفتر همكاري هاي علمي و بين المللي، دكتر مصطفي رحيم نژاد به دعوت از مركز تحقيقاتي ETH سنگاپور در تاريخ 23 و 24 بهمن از آن مركز بازديد به عمل آوردند.

اين مركز كه در سال 2010 به عنوان تنها مركز تحقيقاتي خارجي دانشگاه ETH زوريخ با حمايت مركز ملي تحقيقات سنگاپور تاسيس شد، منجر به گسترش ظرفيت هاي تحقيقاتي براي يافتن راه حل هايي در زمينه چالش هاي جهاني موجود در جهت توسعه پايدار شهري در سوييس، سنگاپور و مناطق حاشيه اي آن ها شد. براساس برنامه هاي تعريف شده در اين مركز تحقيقاتي، از آن به عنوان يك قطب علمي در منطقه ياد مي شود كه امكان همكاري محققين در زمينه هاي مختلف را فراهم كرده است.
در راستاي تبادل علمي وتخصصي، هيئت اعزامي با رياست مركز تحقيقاتي سنگاپور و جمعي از محققين ديدار داشتند و زمينه هاي مشترك تحقيقاتي را مورد بررسي قرار دادند. رياست مركز تحقيقاتي ETH سنگاپور كه همزمان معاونت دانشگاه ETH زوريخ را نيز به عهده دارد، خاطرنشان كرد همكاري هاي فعالانه با دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي نقش بسزايي در ارتقاي علمي طرفين خواهد داشت. دكتر واثقي خاطرنشان كرد، در راستاي رايزني هاي انجام شده زمينه اجرايي شدن انعقاد تفاهم نامه و اعطاي تسهيلات به اساتيد و دانشجويان براي فرصت¬هاي مطالعاتي كوتاه مدت فراهم شد.
در حاشيه اين سفر، هيئت اعزامي از دانشگاه نانيانگ، دانشگاه پلي تكنيك و پرديس دانشگاه نيوكاسل در سنگاپور بازديد كردند و رايزني هايي در راستاي گسترش همكاري هاي علمي و بين المللي انجام شد. دانشگاه نانيانگ براساس نظام رتبه بندي QS در سال 2018 رتبه 12 را در دنيا به خوداختصاص داد و براي پنجمين سال متوالي به عنوان بهترين دانشگاه جوان دنيا انتخاب شد. اين دانشگاه همواره به دنبال ايجاد پروژه هاي تحقيقاتي و دوره هاي دكتري مشترك با دانشگاه هاي برتر دنيا است و ارتباط موثري با شركت هاي بزرگ صنعتي دارد. همچنين دانشگاه پلي تكنيك سنگاپور يكي از دانشگاه هاي تازه تاسيس و به روز اين كشور محسوب مي شود و دانش آموختگان اين دانشگاه نقش موثري در رشد صنعتي و اقتصادي سنگاپور دارند.