برگزاري سمينار علمي و تخصصي نانوذرات در دانشگاه

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۶ کد : ۴۰۸۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۱
برگزاري سمينار علمي و تخصصي نانوذرات در دانشگاه
به گزارش روابط عمومي ، ازسوي دفتر همكاري هاي علمي و بين المللي دانشگاه ، سمينار تخصصي با هدف تقويت روابط بين المللي، ارتباطات بين دانشگاهي و بهره گيري از علم نخبگان ايراني دانشگاه هاي غيرايراني با عنوان نانو ذرات و تاثير آن ها بر سيتم عصبي با حضور دكتر مهدي عمويي ترك محله، دانش آموخته دانشگاه كلاركسون آمريكا و استاديار دانشگاه نظربايف قزاقستان در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار گرديد.
دكتر عمويي در ابتداي اين كارگاه به تبيين ريزذرات معلق موجود در هوا و ميزان قرارگيري افراد در معرض اين ذرات پرداختند. منابع توليد اين ذرات در فضاهاي بسته اصولا در كوتاه مدت منجر به توليد ذرات بسيار ريز آلاينده مي شوند كه از جمله اين منابع مي توان به ذرات توليد شده در فرايند پخت مواد غذايي اشاره كرد.
وي افزود: اگرچه اطلاعات زيادي در زمينه انتشار اين ذرات در فرايند پخت مواد غذايي وجود دارد، مطالعات در زمينه مكانيزم اثر اين ذرات بر سلامتي بشر هنوز ناشناخته مانده است. در اين كارگاه دكتر عمويي به مروري بر انتشار ريزذرات از فرايند پخت مواد غذايي پرداخت و در ادامه به بررسي كار تحقيقاتي مشترك انجام شده بين تيم تحقيقاتي شيمي و آئروسل دانشگاه نظربايف و آزمايشگاه نوروفيزيك دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل پرداخت. در اين مطالعه اثر ريزذرات منتشر شده در فرايند پخت مواد غذايي بر فشارخون، ضربان قلب و امواج مغزي مورد بحث قرار گرفت.
 وي خاطر نشان كرد از آنجا كه امروزه بشر بيش از 80%  از زمان خود را در فضاي بسته سپري مي كند مطالعه اين موضوع از اهميت بالايي برخوردار است.
در بخش پاياني كارگاه كه با استقبال دانشجويان و اساتيد محترم دانشگاه همراه بود، حضار به پرسش و پاسخ در مورد چالش هاي موجود در موضوع مطرح شده پرداختند و در خاتمه از دكتر عمويي به عنوان سخنران اين كارگاه تقدير به عمل آمد و هدايايي به رسم يادبود به ايشان اهدا شد.