برگزاري كارگاه يك روزه علمي- تخصصي با عنوان Microfluidics/Nanofluidics: A window to pore scale processes در دانشگاه

۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۲۰ کد : ۴۰۷۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۱
برگزاري كارگاه يك روزه علمي- تخصصي با عنوان Microfluidics/Nanofluidics: A window to pore scale processes در دانشگاه

به گزارش روابط عمومي ، دفتر همكاري هاي علمي و بين المللي در راستاي تعامل و داد و ستد در زمينه‌هاي علمي اعم از آموزشي و پژوهشي و گسترش روابط بين‌المللي، كارگاه علمي- تخصصي Microfluidics/Nanofluidics: A window to pore scale processes در تاريخ 9 دي 1397 در سالن كنفرانس پرديس بين الملل دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار گرديد.

اين كارگاه با حضور دكتر علي عابديني، مدير فناوري شركت Interface Fluidics برگزار شد. دكتر علي عابديني فارغ التحصيل دكتري مهندسي نفت از دانشگاه Regina كانادا بوده و همچنين گذراندن فرصت مطالعاتي پسا دكتري را در يكي از مراكز پژوهشي پيشرفته دانشگاه Toronto را در كارنامه علمي خود دارند.

در سال هاي اخير، استفاده از فناو.ري هاي نوين در علوم و مهندسي باعث صرفه هزينه ها و كاهش زمان در انجام تحقيقات شده است. اندازه گيري دقيق خواص ترموفيزيكي سيالات در صنايع بالادستي و پايين دستي انرژي از اهميت بسزايي برخوردار است. خواص سيالات در شرايط بحراني به فشار و دماي عملياتي و همچنين مواد تشكيل دهنده سيال بستگي داشته كه حركت آن را در ميكرو/نانو حفرات و كانال ها تحت تاثير قرار مي دهد. استفاده از سامانه هاي ميكرو سيال بر پايه سيليكون، اندازه گيري دقيق خواص سيالات در محيط هاي مختلف را در مقايسه با روش هاي مرسوم فراهم كرده است. اين فناوري باعث پيشرفت هاي بسياري در مباحث محاسبات خواص ترموفيزيكي سيالات شده كه توسط صنايع مختلف فعال در حوزه­هاي پيشرفته انرژي مورد توجه قرار گرفته است.

اين فناوري مي‌تواند در حوزه هاي مرتبط با انرژي در كشورمان و بويژه در صنايع نفت و گاز پاسخگوي بسياري از مشكلات باشد كه البته نيازمند حمايت هاي مالي از طرف صنايع و مراكز پژوهشي نيز مي باشد.

در خاتمه جلسه، ضمن پرسش و پاسخ حضار كه در آن برخي از چالش‌هاي موجود مورد بررسي قرار گرفت، هدايايي به‌رسم ياد بود از طرف دانشگاه به ايشان اهدا گرديد.