برگزاري نشست هم انديشي وحدت حوزه و دانشگاه

۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۲ کد : ۴۰۵۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۲
برگزاري نشست هم انديشي وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش روابط عمومي ، به مناسبت سالروز شهادت دكتر مفتح از سوي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و هم انديشي اساتيد، صبح امروز چهارشنبه 28آذرماه  نشست هم انديشي وحدت حوزه و دانشگاه در سالن جنب دفتر رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني با حضور اساتيدي از حوزه و دانشگاه و با حضور امام جمعه بابل حجت الاسلام والمسلمين روحاني برگزار شد.

در ابتداي اين نشست دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ضمن خير مقدم به مهمانان گفت: وحدت  ، كلمه مقدسي است و رمز پيروزي و موفقيت در وحدت نهفته است، ايجاد وحدت و خودباوري در حوزه هاي مختلف نظام مقدس جمهوري اسلامي باعث مي شود دشمنان نتوانند به اين نظام صدمه وارد كنند، حوزه ها و دانشگاه ها بايد براي ساختن ايراني آباد تر به وحدت برسند.

وي افزود : يكي از اصلي ترين مشكلات حال حاضر دانشگاه هاي كشور افزايش بي رويه تعداد دانشگاه ها و كاهش اعتبار مدارك دانشگاهي است يكي از مشكلات ديگر دانشگاه ها كمبود اعتبارات است و متاسفانه مشكلي كه دانشگاه صنعتي نوشيرواني  بابل دارد كمبود فضاي مناسب براي گسترش دانشگاه است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمين حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه گفت : دشمنان انقلاب سعي مي كنند بين دو قشر فرهيخته نظام يعني دانشجويان و روحانيون تفرقه بيافكنند ولي بايد هوشيار بود و با بصيرت، انقلاب اسلامي را به سمت فتح قله هاي موفقيت پيش برد.

سپس حجت الاسلام والمسلمين روحاني امام جمعه بابل با تقدير وتشكر از مسئولين دانشگاه بابت برگزاري اين برنامه گفت : اميدواريم حوزه ها و دانشگاه ها مرزهاي بينشان را بشكنند و طبق فرموده امام راحل (ره) بتوانيم شاهد وحدت بين حوزه و دانشگاه باشيم.

ايشان افزودند : يكي از جلوه هاي وحدت، وحدت بين علم و دين است؛ جامعه به علم و دين نياز دارد و فقدان هر يك از اين دو باعث ايجاد خسارت به جامعه مي شود. گاهي بعضي افراد بر اين باورند كه دين و علم در تضاد با يكديگرند اما انقلاب اسلامي نشان داد كه دين و علم مكمل يكديگرند.

گفتني است كه در اين نشست، اساتيد حوزه و دانشگاه در فضايي صميمانه به بيان ديدگاه‌هاي خود در زمينه‌هاي مختلف پرداختند و بر همكاري متقابل درزمينهٔ تحقيق، پژوهش و حضور در ميان دانشجويان و طلاب تأكيد كردند.