برگزاري كارگاه آموزشي اصول و مباني مالكيت فكري و ثبت اختراع در ايران

۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۰ کد : ۴۰۵۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۷
برگزاري كارگاه آموزشي اصول و مباني مالكيت فكري و ثبت اختراع در ايران
 

به گزارش روابط عمومي ، به همت حوزه معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، كارگاهي آموزشي با عنوان «اصول و مباني مالكيت فكري و ثبت اختراع در ايران »، توسط مدرسان سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران، برگزار گرديد.

دكتر سيد علي اصغر قريشي، معاون پژوهش وفناوري دانشگاه گفت: اين كارگاه يك روزه، با هدف آشنايي اعضاي هيئت‌علمي و دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلي با مالكيت فكري و ثبت اختراع، تشويق و هدايت محققين و صاحبان ايده‌هاي خلاق، و با حضور دكتر عابدي مديركل مالكيت فكري و تجاري‌سازي سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران و همچنين مهندس بخشي، رييس كارگروه پتنت و ثبت اختراع اين سازمان برگزار گرديد..

وي افزود: عناوين مطرح شده در اين كارگاه، شامل آشنايي با مفاهيم مالكيت فكري، تشخيص ايده‌هاي قابل ثبت، شناخت مسير كامل ثبت اختراع، از شكل‌گيري تا تأييد آن و تعيين استراتژي درست مالكيت فكري بوده است.

دكتر قريشي بيان كرد: اين كارگاه، در راستاي اهميت دادن به موضوع ثبت اختراع بوده و حوزه معاونت پژوهش وفناوري در صدد است تا در خصوص آگاهي دادن و برجسته نمودن موضوع ثبت اختراع، اقدامات موثرتري داشته باشد..

معاون پژوهشي دانشگاه اظهار داشت: براي حمايت از مالكيت فكري و ثبت اختراع اعضاي هيات علمي مشوق‌هاي لازم در شوراي پژوهشي تصويب و اجرايي گرديد..

وي در پايان گفت: در انتهاي اين كارگاه، شركت‌كنندگان نسبت به مباحث مطرح شده ابراز رضايت خود را اعلام داشته و خواستار برگزاري چنين دوره‌هايي در دانشگاه شدند