مهمان ويژه مراسم تجليل از پژوهشگران دانشگاه

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۷ کد : ۴۰۴۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۶
مهمان ويژه مراسم تجليل از پژوهشگران دانشگاه
به گزارش روابط عمومي، بر اساس برنامه پيش بيني شده توسط حوزه معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ، آقاي پروفسور مهدي گلشني چهره ماندگار عرصه فيزيك ايران و عضو برجسته ستاد انقلاب فرهنگي مهمان ويژه مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه در روز دوشنبه مورخ 26/09/97 مي باشد كه سخنراني خود را تحت عنوان ' اولويت هاي علمي و فرهنگي ما در عصر حاضر ' ايراد خواهد نمود.
آقاي پروفسور مهدي گلشني متولد سال 1317در شهر اصفهان، فيزيك‌دان و نظريه‌پرداز ايراني، پژوهشگر فلسفه علم ، مترجم، استاد بازنشسته دانشگاه صنعتي شريف، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، و عضو پيوسته فرهنگستان علوم ايران است. او از برگزيدگان همايش چهره‌هاي ماندگار در عرصه ي فيزيك و برنده ي كتاب سال جمهوري اسلامي ايران است.
مهدي گلشني تحصيلات مقدماتي را در اصفهان گذراند و بعد از عزيمت به تهران، در سال 1339 موفق به اخذ دانشنامه ليسانس از دانشگاه تهران در رشته فيزيك شد. سپس به منظور ادامه تحصيل رهسپار آمريكا شد و در سال 1348 از دانشگاه بركلي آمريكا در رشته فيزيك با گرايش ذرات بنيادي به درجه ي دكتري نائل آمد.
همزمان با اتمام تحصيل در آمريكا، به ايران بازگشت و در دانشگاه صنعتي شريف با رتبه استادياري به تدريس پرداخت و در سال 1364 در همان دانشگاه، به رتبه ي استادي ارتقاء يافت. وي به زبان‌هاي فارسي، عربي و انگليسي داراي تأليفات متعدد است. گذشته از دانش فيزيك كه رشته ي تخصصي اوست، دكتر گلشني در عرصه ي الهيات و پژوهش‌هاي ديني و نيز در زمينه ي مطالعات تطبيقي ميان دو حوزه ي علم و دين صاحب‌نظر است و به عنوان بنيان‌گذار گروه فلسفه ي علم دانشگاه شريف شناخته مي‌شود. در سال 1390 كتاب «جشن‌نامه ي دكتر مهدي گلشني» به مناسبت بزرگداشت مقام علمي وي از سوي فرهنگستان علوم جمهوري اسلامي ايران به چاپ رسيد. وي هم‌اكنون در گروه فلسفه ي علم دانشگاه شريف مشغول تحقيق و تدريس است.