نشست شوراي صنفي دانشجويي دانشگاه با رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل

۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۶ کد : ۴۰۲۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۱
نشست شوراي صنفي دانشجويي دانشگاه با رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل

به گزارش روابط عمومي ، در پي درخواست تعدادي از دانشجويان به عنوان نمايندگان شوراي صنفي، جلسه‌اي در تاريخ 29/8/97 با دعوت دانشگاه از كليه اعضاي شوراي صنفي جهت حضور در جلسه و نهايتاً با حضور دو نفر اعضاي اصلي و يك نفر عضو علي‌البدل و يك عضو دانشجو ، در دفتر رياست و با حضور قائم‌مقام دانشگاه، معاون دانشجويي و مدير دانشجويي و مدير حراست دانشگاه تشكيل گرديد و بر روي موضوعات متعددي صحبت و تبادل نظر صورت گرفته است.

 در ابتداء اين جلسه،  دكتر جواد واثقي اميري رييس  دانشگاه  صنعتي نوشيرواني بابل به توضيح اين نكته كه دانشگاه خدمت به دانشجويان در چارچوب قوانين، توانمندي‌ها و اختيارات را وظيفه خود مي‌داند، به تشريح وضعيت دانشگاه از جمله شرايط اعتباري، تخصيص، قوانين و اختيارات و توانمندي‌ها پرداخته و دريافت هرگونه پيشنهاد و خواسته‌هاي مطروحه را در اين چارچوب قابل بررسي دانست.

از جمله مهم‌ترين اين خواسته‌هاي مطروحه در اين جلسه، افزايش سنوات رايگان از 9 ترم به ده ترم بوده كه توضيح داده شد كه اين موضوع خارج از اختيارات دانشگاه مي‌باشد و دانشگاه در صورت وجود مصوبات هيأت امنا از آن استقبال خواهد كرد. هم‌چنين افزايش ظرفيت خوابگاه مورد بحث قرار گرفت و توضيح داده شد كه در سال جاري، با تأمين سراي دانشجويي خودگردان و تلاش در كاهش هزينه اجاره آن و مذاكره با سرمايه‌گذار خصوصي جهت احداث سراي دانشجويي خواهران، تاحدودي نسبت به افزايش ظرفيت آن اقدام نموده و تلاش خواهد نمود تا با جذب اعتبارات نسبت به افزايش اين فضا اقدام نمايد. ضمناً نسبت سراي موجود در دانشگاه به تعداد دانشجو در مقايسه با ديگر دانشگاه ها ، شرايط مناسبي دارد و دانشگاه خود را موظف مي‌داند امكانات موجود را براساس اولويت اختصاص دهد كه در اين زمينه حداكثر دقت صورت گرفته است.

در مورد توزيع غذا در خوابگاه كوثر نيز مقرر شد معاونت دانشجويي با نظر مساعد و با حل مشكلات پيش‌رو، حداكثر مساعدت را براي انجام اين كار صورت دهد.

رياست مركز كامپيوتر نيز به تشريح پهناي باند و نحوه تخصيص آن به كاربران اشاره نمود و بيان داشت وضعيت فعلي نيز پاسخگوي كارهاي آموزشي و پژوهشي و حتي فراتر از آن مي‌باشد. عليرغم اينكه افزايش سرعت در حد امكانات دانشگاه نيز مدنظر مي‌باشد؛ لذا مقرر شد بازنگري مجدد در مورد تخصيص سهميه صورت گيرد.

در مورد ساعات ورود و خروج سراي دانشجويي خواهران نيز صحبت شد و بيان شد كه وجود مقررات الزامي است و ساعات انتخاب شده نيز جهت حفظ حريم دانشجو و حمايت از آنها مي‌باشد و عدم وجود مقررات به هيچ عنوان پذيرفتني نيست.

در مورد سرو صبحانه به شكل موجود سئوالاتي مطرح و دليل انتخاب آن، استفاده عموم دانشجويان اعم از دانشجويان مستقر در سراي دانشجويي و غير آن مي‌باشد و مضافاً با دستورالعمل صندوق رفاه نيز تطبيق دارد.

جلسه با بحث‌هاي جزئي ديگر نيز دنبال و نهايتاً در ساعت 13 بعدازظهر خاتمه يافت.