برگزاري كارگاه آموزشي ويژه بانوان كاركنان دانشگاه

۱۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۹ کد : ۳۹۸۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۹
برگزاري كارگاه آموزشي ويژه بانوان كاركنان دانشگاه

به گزارش روابط عمومي ،كارگاه آموزشي 'ارگونومي در محيط كار' با حضور مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، اعضاي هيأت علمي و كارمندان برگزار گرديد.

در ابتدا مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه صنعتي نوشيرواني خانم دكتر نيكزاد، ارزش گذاشتن به سلامتي كارمندان را به‌عنوان يكي از دغدغه‌هاي حوزه بهداشت و سلامت هر جامعه معرفي نمود چرا كه نيروي انساني سالم يكي از سرمايه‌هاي هر جامعه مي‌باشد .

سپس در ادامه مهندس رحيمي كارشناس‌ارشد مسئول واحد بهداشت محيط و حرفه‌اي شبكه بهداشت و درمان شهرستان بابل گفت : اين كارگاه با هدف آموزش اصول ارگونومي برگزار شده است و انتظار داريم شركت‌كنندگان در اين كارگاه آموزشي ضمن شناخت مسائل ارگونومي در محيط كار، تلاش بيشتري در جهت ارتقاء سطح سلامتي خود داشته باشند. ايشان ارگونومي را علم اصلاح و بهينه سازي محيط مشاغل و تجهيزات و تطابق آنها با محدوديت و قابليت‌هاي انساني تعريف نمودند. در اين كارگاه كليات، تعاريف و روش‌ها، طراحي ايستگاه كار، طراحي نشستنگاه، ايستگاه‌هاي كار دفتري و نظارتي و غيره به شركت‌كنندگان آموزش داده شد.

وي همچنين درخصوص اختلالات شغلي ناشي از كار گفت : متأسفانه بسياري از بيماري‌ها و اختلالات هيچگونه درمان قطعي ندارند و مي‌تواند ناراحتي‌هايي را تا پايان عمر در پي داشته باشند