سخنراني رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني قبل از خطبه هاي نماز جمعه شهرستان بابل

۰۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۹ کد : ۳۸۷۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۶
سخنراني رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني قبل از خطبه هاي نماز جمعه شهرستان بابل

به گزارش روابط عمومي، دكتر جواد واثقي اميري، رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني در سخنان قبل از خطبه  هاي نماز جمعه شهرستان بابل ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات به ساحت علم از ديدگاه اسلام  اشاره كرد و گفت: اسلام اهتمام و نگاه ويژه اي به علم و دانش دارد.

دكتر واثقي اميري گفت: دانشگاه محل تحصيل، تدريس و تحقيق است و به اين لحاظ اهميت دارد كه نيروهاي انساني جوان، مستعد و نخبه و پرتلاش و آينده ساز را تحت عنوان دانشجو تربيت مي كند و اين يك فرصت است.

وي ضمن بيان اين كه مسئولان بايد خواسته هاي دانشجويان در حوزه هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي را مد نظر قرار دهند افزود: نيروهاي جوان و با تجربه اي تحت عنوان اساتيد در دانشگاه به تدريس، تحقيق و پژوهش مشغول هستند، همچنين دانشگاه در موقعيت اجتماعي شهر موثر است، لذا مسئولين شهري، استاني و حتي كشوري نبايد دانشگاه را همانند ديگر دستگاه هاي اجرايي مورد ارزيابي و حمايت قرار دهند؛ بلكه نگاه ويژه اي مي خواهد.   

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: شهر بابل به لحاظ وجود دانشگاه هاي مختلف شهري شناخته شده در كشور است، فعاليت هاي پژوهشي دانشگاه صنعتي نوشيرواني الان شناخته شده در سطح دنيا است.

وي تاكيد كرد: دانشگاه هميشه بر مسائل فرهنگي و اجتماعي، در سازندگي، توسعه و پيشرفت صنعتي نقش موثر دارد. پرورش نيروهاي ويژه و نخبگان كشور را برعهده دارد و تاثير مستقيم و يا غير مستقيم بر همه مراكز مي گذارد.

دكتر واثقي اميري اظهار داشت: دانشگاه هاي ايران با جهشي بسيار بزرگ در بيست سال گذشته در صدر دانشگاه هاي منطقه قرار گرفتند. ايران در رتبه 16 علمي قرار دارد. ميزان مقالات برتر دانشمندان ايران سالانه رشد خوبي دارد و 79 درصد مقالات ايران مقالات اصيل هستند و شاخص كيفيت هم افزايش پيدا كرده است.

وي با اشاره به اين كه دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در سال 2018 در صدر دانشگاه هاي كشور قرار گرفته است و رتبه اول رتبه بندي تايمز در سطح كشور را دارا است افزود: اين دانشگاه به همت اساتيد و همه كاركنان و دانشجويان در رتبه 301 تا 350 دانشگاه هاي دنيا قرار گرفته است. نام دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و نام بابل مطرح شده است و نظام هاي رتبه بندي ديگر اين شاخص ها را تاييد كردند. كيفيت، كميت، آموزش و ارتباط با صنعت ملاك ارزيابي ها بوده است.اين دانشگاه توسط يك خير نوانديش در حدود 45 سال قبل ساخته شد و تحويل آموزش عالي كشور گرديد و امروز دانشگاه  صنعتي نوشيرواني درخت تنومندي است كه هم نام واقف اصلي يعني آقاي نوشيرواني و هم نام بابل را زنده نگه داشته است و خدمات ارزشمند به كشور داشت.

دكتر واثقي اميري گفت: كار مرحوم نوشيرواني توسط مردم بابل  كه در موسسه مشاركت هاي مردمي دغدغه توسعه دانشگاه را دارند، ادامه پيدا كرده است و همچنين  از صندوق قرض الحسنه توسعه عصر شمال كه سهم بسيار زيادي در توسعه دانشگاه داشته است قدرداني نمود.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: اين دانشگاه امروز با 6 دانشكده و گروه هاي پژوهشي متعدد با سرعت، رشد علمي را طي مي كند. 200 عضو هيات علمي دارد كه 19 نفر در مرتبه استادي،40 نفر  در مرتبه دانشياري و بقيه در مرتبه استادياري مشغول به خدمت هستند.

وي افزود: دانشگاه صنعتي نوشيرواني در بيوتكنولوژي، شكل دهي فلزات، نانو و پروژه هاي دريا پايه در تراز بالاي كشور است وتفاهم نامه هاي خوبي با دانشگاه هاي برتر دنيا دارد به عنوان مثال ما مجري طرح مشترك با آلمان و روسيه و جمهوري چك هستيم. دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل اين افتخار را دارد كه ميزبان دانشجوياني از كشورهاي ايتاليا، دانمارك و عراق براي گذراندن فرصت مطالعاتي بوده است و در همين مقطع زماني نيز درخواست هايي براي گذراندن دوره هاي يك ماهه از ديگر كشورها را در دست بررسي دارد.