برگزاري سيامين جلسه هم انديشي اساتيد
به گزارش روابط عمومي، سيامين جلسه همانديشي اساتيد دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، تحت عنوان «نقش اساتيد در ارتقا كارآمدي آموزش» براساس مصوبه شوراي همانديشي به مناسبت دهه سرآمدي آموزش با دعوت كليه اعضاي هيأت علمي و با حضور رياست دانشگاه، نماينده دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، معاون آموزشي، دبير همانديشي، اعضاي شوراي همانديشي و جمع كثيري از اعضاي هيات علمي تشكيل گرديد.
در ابتداي اين جلسه دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه، و سپس حجت الاسلام و المسلمين حسيني مسئول نهاد نمايندگيمقام معظم رهبري در دانشگاه، درخصوص اهميت برگزاري چنين جلسات بياناتي ارائه نمودند و تأكيد نمودند كه يكي از موضوعات مورد بحث جلسات همانديشي، همفكري، همانديشي و ارائه راهحلهايي در خصوص مسائل و مشكلات آموزشي در سطح دانشگاه ميباشد.
سپس دكتر ضابط پوردبير ستاد هم انديشي دانشگاه ضمن تشكر از كليه حوزههايي كه در تشكيل اين جلسه همت گماردند، بر لزوم تشكيل چنين جلسات تأكيد كردند. سپس معاون آموزشي دانشگاه، از اعضاي شوراي همانديشي به جهت انتخاب موضوعي كه مورد توجه اساتيد و دانشجويان ميباشد، تقدير و تشكر نمودند. وي سپس به ارائه گزارش آماري از تعداد دانشجويان به تفكيك دانشكدهها، جنسيت، سال و ترم ورودي دانشجويان پرداخت.
سپس دكتر مهاجري از مركز مشاوره دانشگاه كه با دعوت قبلي در جلسه حضور يافته بودند به بيان نقطهنظرات خود پرداخت و به اين نكته اشاره داشت كه ارتباط موثر بين استاد و دانشجو ميتواند نقش بسيار موثري در ارتقا آموزش داشته باشد.
در ادامه اعضاي هيات علمي، نقطهنظرات خود را به شرح ذيل بيان نمودند:
- برگزاري مكرر اين گونه جلسات بدليل مفيد و موثر بودن آن
- همفكري با همكاران هيات علمي دانشكده علوم پايه بدليل اينكه دانشجويان ترم اول و دوم، بيشترين دروس را در اين دانشكده ميگذراندند.
- لزوم اميدبخشي به دانشجويان در كلاسها
- برگزاري كلاسهاي توجيهي در خصوص فنون آموزش و تدريس
- لزوم دقت عمل بيشتر و انجام صحيح كارها توسط مسئولين
- مشخص كردن مركزي براي هدايت دانشجويان به نهاد مربوطه براي رفع مشكلات دانشجو
- يادآوري مقررات و آييننامهها به دانشجويان و حتي اساتيد
- برگزاري دورههاي آموزشي از جنبههاي مختلف
- لزوم استفاده از روشهاي آموزش با جذابيتهاي بيشتر براي دانشجو شامل استفاده از وسايل كمك آموزشي، بيانهاي متفاوت و مواردي از اين قبيل
سپس معاون آموزشي، نقطه نظرات خود را در چند بند به شرح ذيل بيان نمود:
- نگاه و توجه ويژه به دانشجويان ترم اول و دوم، با توجه به اينكه اين دانشجويان با سيستم آموزشي دانشگاهي آشنا نيستند.
- برگزاري كلاسهاي توجيهي براي دانشجويان جديدالورود پس از سپري شدن مدتي از كلاسها در ترم اول تحصيلي
- احيا نمودن استاد هدايتكننده تحصيلي (استاد راهنما)
- كاهش تعداد واحدهاي دانشجويان ترم اول
- ارتباط صميمانهتر استاد با دانشجو يا به عبارتي همان ارتباط موثر استاد با دانشجو
- لزوم برگزاري امتحانات ميان ترم بخصوص براي دروس دانشجويان ترم اول تا دانشجويان با نحوه سؤالات و امتحان در دانشگاه بيشتر آشنا گردند.
سپس دكتر واثقي اميري رياست دانشگاه، ضمن تشكر از حضور اعضاي هيأت علمي و برگزاركنندگان جلسه ابراز اميدواري نمود كه جلسات بعدي نيز در اين خصوص تشكيل و موضوع جلسه مي تواند از حالت كلي خارج شده، به گونهاي كه با توانمندي