برگزاري مراسم گراميداشت چهل ششمين سالگرد درگذشت زنده ياد نوشيرواني

۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۶ کد : ۳۸۳۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۵
برگزاري مراسم گراميداشت چهل ششمين سالگرد درگذشت زنده ياد نوشيرواني

به گزارش روابط عمومي، مراسم گراميداشت چهل و ششمين سالگرد درگذشت خير دورانديش و مؤسس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل زنده ياد سيد حسين فلاح نوشيرواني با حضور  حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا روحاني امام جمعه شهر بابل، مسئولين و كاركنان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و دوستداران آن مرحوم در نوشيروانكلا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض خيرمقدم و تشكر و قدرداني از حضور مهمانان  و برگزار كنندگان اين مراسم گفت: خداوند متعال را شاكريم كه امسال نيز به ما توفيق شركت در اين مجلس را عنايت فرمود.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ضمن تبريك پيشاپيش عيد نوروز اظهار داشت: مال در تعبير قرآن يكي از اسباب آزمايش انسان هاست كه از آن با نام فتنه ياد شده است و آزمودن انسان به اموالش يكي از آزمون هاي سخت خداوند است كه زنده ياد نوشيرواني سربلند از اين امتحان بيرون آمده است.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني تاكيد كرد: گراميداشت زنده ياد نوشيرواني گراميداشت اخلاق، ادب، تواضع، انسانيت و پاسداشت خيرانديشي، نيكو انديشي و نوع دوستي است.

وي در پايان گفت: انسان هاي ثروتمند زيادي بوند كه دارفاني را وداع گفتند؛ اما نام و يادي از آن ها نيست و آن چه كه باعث ماندگاري نام زنده ياد نوشيرواني شد آن پيوندي است كه بين روح بلند او و وجود ازلي زده شد و همان لطفي است كه خداي متعال نصيب او نموده است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا روحاني امام جمعه شهر بابل در اين مراسم با قدرداني از مجريان اين برنامه و تشكر و قدراني از حضور دوستداران آن زنده ياد و اشاره به اين كه مجلس امروز مجلس عبرت است به دو آيه نخست سوره ملك اشاره كرد كه خداوند متعال فرمودند: تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿1 الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ ﴿2 و اظهار داشت: خداوند در آيه دوم به يكي از اسرار خلقت نظام هستي اشاره نمود و آن اين است كه انسان را بيازمايد تا مشخص شود كدام يك بهترين است.

امام جمعه شهر بابل گفت: به تعبير امام حسن مجتبي (ع) نظام خلقت ميدان مسابقه است. خداوند به انسان ها با توجه به ظرفيت وجودي شان استعداد، توانايي و توانمندي هايي بخشيده است و افراد بر اساس ميزان بهره ور ساختن و شكوفا سازي اين استعدادها  آزمايش مي شوند.

حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا روحاني با بيان اين كه آزمون از بزرگترين اهداف خلقت مي باشد اظهار داشت: زنده ياد نوشيرواني در مسير اهداف خلقت گام برداشت و هنر بزرگ او در اين است كه توانسته با استفاده از مجموعه ظرفيت ها، امكانات و الطافي را كه خداوند نصيب او فرموده است از خود، انسان بهترين بسازد.

وي تاكيد كرد: داشتن شخصيت موفق نيازمند سلسله مقدماتي است كه عبارت اند از روح بلند، صفات برجسته و همت والا كه كرامت نفساني مهم ترين و برجسته ترين صفت زنده ياد نوشيرواني بود.

امام جمعه شهر بابل در پايان ضمن بيان پاره اي از خاطراتش از آن زنده ياد گفت: خدمات ايشان مبدا خدمات ديگران شده است.