امضاي تفاهم نامه همكاري ميان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و دانشگاه دولتي ولگاگراد جمهوري فدراتيو روسيه

۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۵۷ کد : ۳۸۱۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۸
امضاي تفاهم نامه همكاري ميان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و دانشگاه دولتي ولگاگراد جمهوري فدراتيو روسيه

به گزارش روابط عمومي، در سفر اخير دكتر جواد واثقي اميري رياست دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به همراه هئيتي از دانشگاه به كشور آلمان، طي ديدار با نمايندگاني از دانشگاه ولگاگراد روسيه كه با هماهنگي دفتر همكاري هاي علمي و بين المللي صورت گرفت، تفاهم نامه همكاري مشترك في مابين دو دانشگاه منعقد گرديد.

 در اين تفاهم نامه بر محورگرا شدن دانشگاه ها كه بر حسب توانمندي ها و ظرفيت هاي موجود بنا شده است، بر انتقال تجربيات در زمينه جذب دانشجويان خارجي و اجراي پروژهاي مشترك تحقيقاتي- كاربردي تأكيد شده است.

دكتر واثقي اميري در حاشيه انعقاد اين تفاهم‌نامه اظهار اميدواري كردند كه با عنايت به ظرفيتهاي موجود دو دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و دانشگاه ولگاگراد، در آيندهاي نزديك با توجه به تفاهمنامه مشترك بين دانشگاه ، شاهد مبادلات خوبي در بخشهاي علمي و پژوهشي باشيم.

وي امضاي اين تفاهم‌نامه جديد را فرصتي مناسب براي گسترش همكاري‌هاي دو دانشگاه دانست و افزود: استفاده اعضاي هيأت علمي از شرايط فرصت مطالعاتي، بهره مندي دانشجويان دكترا از فرصت‌هاي كوتاه مدت و انجام پروژه‌هاي مشترك در موضوعات مختلف از جمله مهمترين مصاديق اين همكاري خواهد بود.

دكتر رحيم نژاد رئيس دفتر همكاري هاي علمي و بين المللي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، با بيان اين كه گسترش همكاري‌هاي بين‌المللي با كشورهاي مختلف در حوزه‌هاي علمي گوناگون از برنامه هاي اصلي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل محسوب مي شود، تصريح كرد: جايگاه بسيار مناسب دانشگاه ولگاگراد روسيه، موجب شد تا ارتباطات علمي و پژوهشي خوبي ميان اين دو دانشگاه برقرار شود.

دانشگاه ولگاگراد يكي از مهمترين مركز علمي و آموزشي در روسيه بشمار مي رود كه در ميان بهترين موسسات در تعداد متخصص از منطقه ولگاگراد، جنوب روسيه است.

دانشگاه دولتي ولگاگراد در سال 1930 گشايش يافت و در حال حاضر كليه خدمات آموزش عالي از پيش دانشگاهي تا تكميلي را در سطوح مختلف ارائه مي دهد. اين دانشگاه روش هاي آكادميك سنتي را با فن آوري هاي پيشرفته و امروزي ادغام كرده و به اين ترتيب در رديف مؤسساتي در آموزش عالي اروپا قرار گرفته كه از رشد فزاينده برخوردار است.